
Розповідаємо про найпідступніші проблеми з автомобілем, про які його власник може не знати.
Те, що машина щоранку заводиться як годинник, своєчасно відвозить свого господаря до роботи або у справах, у фарах немає перегорілих лампочок, а кондиціонер охоче охолоджує салон у спекотний день, – ще не означає, що у неї все гаразд.
Існує ціла низка прихованих несправностей, які можуть обернутися щонайменше незапланованою поломкою в дорозі з подальшою евакуацією до автосервісу, а то й втратою керування або навіть ДТП. Розповімо про п’ять найпідступніших із них.
1. Корозія
З роками все залізне неминуче іржавіє. І хоч би як ви не намагалися захистити кузов улюбленої машини антикором, плівкою та іншими доступними засобами, всупереч вашому бажанню руді жучки рано чи пізно з’являться на колісних арках, дверях, порогах, капоті, крилах і навіть на даху. Але якщо така корозія, навіть наскрізна, небезпечна лише зіпсованим зовнішнім виглядом автомобіля, то невидима оку іржа на силових елементах може бути набагато страшнішою і небезпечнішою.
Непомічені вчасно осередки корозії на них здатні призвести до ослаблення і руйнування вузлів автомобіля, а також втрати жорсткості кузова. Остання обставина загрожує великими неприємностями і загрозою здоров’ю під час потрапляння в ДТП. Та й підвіска, а також коробка передач, двигун та інші системи автомобіля будуть повноцінно виконувати свої функції тільки в разі цілісності та надійного закріплення.
Тому експерти-оцінювачі автомобілів рекомендують не обмежуватися лише регулярною заміною мастила, фільтрів і лампочок під час проходження планових ТО. Приділяйте увагу перевірці наявності вогнищ корозії на днищі машини, лонжеронах та інших силових елементах, у місцях кріплення важелів підвіски і в точках опори силових агрегатів. Не залишайте без уваги наскрізні дірки в металі. Більшою мірою ці поради адресовані власникам машин у віці, хоча і поки що свіжих моделей ці турботи з часом торкнуться.
2. Витік палива
Навіть мікротріщини часом достатньо для того, щоб пальне почало трохи підтікати («потіти») з паливного шланга або через корпус бензобака. Який для легкових автомобілів, зважаючи на складність форми, давно виготовляють зі спеціального пластику. Неважко здогадатися, що станеться в разі потрапляння краплі бензину на розпечену деталь випускної системи або коли підпалений дітьми тополиний пух вітром задме під машину зі «спітнілою» через витік паливною магістраллю.
Варто з усією серйозністю поставитися до появи плям технічних рідин під вашою машиною на парковці.
А коли автомобіль з якихось причин опиняється на підйомнику в сервісі, рекомендується перевіряти стан і цілісність шлангів, трубок і патрубків, що проходять під днищем, звертаючи увагу на локальні патьоки. І пам’ятайте, що бензин – не єдина технічна рідина в автомобілі, яка може спалахнути.
3. Пошкоджені шини
Як відомо з прислів’я, де тонко, там і рветься. І це стосується, зокрема, автомобільних покришок, чия структура під час руху машини зазнає значних різноспрямованих навантажень. Тому прокол, надріз або інше пошкодження поверхні шини під час їзди на високих швидкостях і різких маневрах може закінчитися її розривом з усіма неприємними наслідками. А пошкодити шину при щоденній неакуратній експлуатації дуже легко.
Слід уважніше дивитися під колеса, не ганяти розбитим покриттям і регулярно перевіряти стан протектора і боковин шин автомобіля на предмет здуття і тріщин.
Починаючи з наїзду на цвяхи, шурупи, скло, обрізки труб, штирі, що стирчать, продовжуючи перегонами по трамвайних рейках, а також паркуванням із заїздами на бордюри і закінчуючи потраплянням коліс на швидкості на купину, вибоїну або у велику яму. Пошкодити колеса можна і проїжджаючи ремонтовані ділянки доріг, де тимчасово знято шар асфальту, якщо не зменшити швидкість. Тому окрім сезонного балансування потрібно також прискіпливо регулярно оглядати та перевіряти колеса на наявність пошкоджень або дефектів. Особливо, якщо встановлені легкосплавні, а не металеві диски.
4. Падіння рівня робочих рідин
Недосвідченим водіям такий недолік у стані машини, як рівень робочої рідини, що впав нижче мінімального, може здатися дурницею. «Подумаєш, потім якось доллю», – скажуть вони. Але ж нестача будь-якої з таких рідин може обернутися бідою для автомобіля та його власника. Або, як мінімум, значним рахунком на ремонт, необхідність в якому виникне після раптового виходу чогось важливого з ладу.
Наприклад, упущений момент доливання моторного мастила, яке з віком і зносом двигуна може витрачатися ним активніше, загрожує довгим і дорогим ремонтом або заміною поршневої групи, а також проточуванням колінвалу. Несвоєчасна заміна не тільки моторного, але й трансмісійного масла також приведено до значних фінансових витрат.
Рівень охолоджувальної рідини в розширювальному бачку, що впав, небезпечний перегрівом мотора і викривленням голівки блоку циліндрів, що виправляється теж не швидко і не дешево.
Зниження рівня гальмівної рідини – через тріщини в бачку, негерметичність магістралі або гальмівний циліндр, що потік, – це загроза безпеці водія і пасажирів у поїздці.
Гальмівну рідину необхідно не тільки правильно вибирати, але ще й повністю міняти в системі автомобіля раз на два роки, щоб гальма не втрачали ефективності, не відмовляли і не закипали на затяжних спусках. Тож не лінуйтеся перевіряти рівні робочих рідин і своєчасно доливайте їх.
5. Стуки і люфти рульового управління
Не всякий навіть досвідчений водій серед численних звуків роботи автомобіля може почути тривожне брязкіт рульової рейки – одного з ключових елементів, які дають змогу задати напрямок руху автомобіля та контролювати його на дорозі. Через зношення, їзду поганими дорогами, корозію, втрату герметичності, бруд, реагенти та купу інших причин цей вузол може перестати функціонувати належним чином, хоча повертати колеса кермом ви при цьому напевно ще зможете.
Щоб не втратити контроль над машиною і не потрапити в неприємну ситуацію із заклинюванням керма, варто звертати увагу на обертання «бублика», яке стало занадто легким або навпаки надмірно важким, стуки та скрипи під час його поворотів, незвичну поведінку машини під час маневрування. У цьому разі рекомендується звернутися до спеціалізованого сервісу для діагностики проблеми, регулювання, ремонту або заміни деталі, що стала непридатною.