Chery – це молода автомобілебудівна компанія з Китаю. Починаючи з невдалого копіювання іноземних моделей, за порівняно невеликий проміжок часу їй вдалося заслужити репутацію шанованого виробника зі своєю філософією і корпоративною культурою. За результатами 2022 року Чері увійшла до трійки найбільш швидкозростаючих концернів світу, досягнувши 1,5%-ної частки ринку. Сукупний обсяг продажів склав понад 1,2 млн примірників, з яких близько 40% вирушили на експорт. Крім основного бренду, Chery володіє торговими марками Omoda і Exeed.
Chery – виробник автомобілів, який сьогодні відомий у всьому світі. Компанія була зареєстрована у 1997 році в місті Уху, основний вид діяльності – виготовлення двигунів внутрішнього згоряння. Фірма швидко розвивалася і незабаром почала виготовляти інші комплектуючі. А через 2 роки випустила свій власний автомобіль.
На внутрішньому ринку компанія була відома як «Qirui», що в перекладі з китайської означає «особливе благоденство». Коли постало питання про експорт машин на європейський та американський ринок, фірма вирішила змінити назву. Так у документах та на всіх автомобілях з’явилася нова назва «Chery».
Сфера діяльності компанії включає:
- Виробництво автомобілів з класичними, гібридними та електричними двигунами;
- Організацію роботи закритого клубу власників з регулярними заходами та розіграшами цінних призів;
- Роботу над багатофункціональним додатком для дистанційного керування автомобілем;
- Великі науково — дослідні розробки. Тільки за 2022 рік було схвалено понад 17 000 заявок на патенти.
Зміна логотипу
Логотип Chery 1997 року
Перший значок компанії з’явився на рік її заснування і виглядав як стилізована абревіатура фірми CAC – Chery Automobile Corporation. На вигляд значок був схожий на незакінчений горизонтальний овал і дві лінії, які в нижній частині виходять на межі еліпса, а у верхній – з’єднуються.
Китайці, які люблять символізм у цьому логотипі, бачать не тільки назву бренду. Овал – символ земної кулі, масштабування та популярності бренду. Стилізована літера «А» – дорога, швидкість, свобода. Крім цього, в китайській мові є ієрогліф, який нагадує букву «А» і дослівно перекладається як «людина». Можна сміливо сказати, що бренд клієнтоорієнтований та його діяльність спрямована на створення комфортабельних автомобілів. Крім цього, товари з таким ієрогліфом зазвичай у китайців асоціюється із чимось якісним, дорогим, «перший клас». Лінії, що виходять за межі еліпса, – вихід на новий рівень, розширення бренду. Сріблястий колір шильдика підкреслював його стиль, новизну.
Загалом логотип виглядав досить просто та витончено. Він не перевантажений зайвими символами та кольорами, тому добре запам’ятовувався.
Логотип Chery 2013 року
У 2013 році дизайн шильдика вирішили трохи змінити. Тепер овал був закільцьований, лінії, що виходять за границю еліпса, прибрали. Тепер емблема стала виглядати м’якшою, що легше для сприйняття. Символіка шильдика залишилася незмінною — свобода пересування, швидкість, якість. Незмінний залишився і сріблястий колір, як символ інновацій та прогресу.
З першого погляду новий шильдик нагадує овал, у якому укладено трикутник. У цьому є своя концепція. Кожна сторона трикутника символізує основні принципи роботи компанії – якість, новаторство та клієнтоорієнтованість.
Chery: історія
Історія компанії Chery Automobile почалася в 1997 році, коли уряд міста Уху прийняв рішення про створення повноцінного промислового підприємства. Незабаром почалося будівництво першого заводу в провінції Аньхой. Молодому концерну не вдавалося отримати ліцензію на виробництво автомобілів. Тому першими товарами, що випускаються під маркою Чері, стали двигуни внутрішнього згоряння. Однак завод був оснащений виробничою лінією, придбаною у корпорації Ford. Через брак можливості реалізувати навіть першу дослідну партію копій Seat Toledo, у 1999 році виробництво було зупинено.
На початку XXI століття п’ята частина акцій Чері була передана Шанхайській корпорації SAIC, яка на той час вже мала успішні спільні підприємства з Volkswagen Group і General Motors. Співпраця з настільки сильним гравцем спростило отримання ліцензії, внаслідок чого незабаром були представлені перші седани бренду:
- Fulwin-комбінована версія німецьких VW Santana і Jetta на базі Toledo.
- Amulet-експортна назва такого ж автомобіля з мінімальними доробками.
Спочатку новинка не витримувала ніякої критики. Краш-тести, виконані за схожою з Euro NCAP методикою, показували рейтинг безпеки від 1,5 до 3 зірок з 5 можливих. Оцінювачі автомобілів говорили про малу надійність комплектуючих і вкрай низький комфорт водіння, а єдиним плюсом Амулетів називали їхню ринкову вартість. Однак вже у 2007 році Британська асоціація з сертифікації транспорту провела власне дослідження, за результатами якого визнала авто повністю безпечним. Таким чином, Chery Amulet став першим китайським автомобілем, що офіційно продається в Європі.
Першим великим міжнародним партнером Chery стала японська Mitsubishi. Отримавши консультації інженерів із багаторічним досвідом, у 2003 році китайський виробник показав ще одну новинку – малолітражку QQ, клон популярної Daewoo Matiz. Її вихід спровокував скандал, оскільки концерн GM не давав ліцензію на випуск копій Матізів. Довгі судові розгляди не принесли результату, через що QQ залишався у модельному ряду бренду ще кілька років. Однак компанія SAIC припинила співпрацю з Чері, повністю розпродавши свою частку.
До виходу на європейський ринок Chery випускала ще кілька моделей:
- Компактний і динамічний ліфтбек QQ6;
- Умовно преміальний седан Eastar (копія Chevrolet Evanda);
- Комфортний і практичний седан Fora;
- Перше покоління популярної нині серії кросоверів Tiggo.
2007 рік став для компанії переломним. Після впровадження нових виробничих стандартів були відкриті спільні підприємства з Fiat і Chrysler. Під керівництвом підприємця Малькольма Брікліна та великого інвестиційного агентства Atlantic Capital була запущена дилерська мережа в США. Обсяг експорту перевищив 100 000 автомобілів на рік, а продажі на внутрішньому ринку збільшили сукупний показник майже до 400 000 авто.
Ще одним драйвером розвитку Чері став випуск нового покоління двигунів ACTECO. Розроблені спільно з австрійською AVL бензинові мотори встановлювалися на всі виходять моделі Chery та китайські версії автомобілів Fiat. Вони виділялися рядом значущих переваг:
- Вражаючий ресурс, підтверджений міжнародними агентствами з сертифікації;
- Використання високотехнологічних систем, що підвищують безпеку руху, продуктивність і паливну економічність;
- Широкий модельний ряд з робочими обсягами від 0,8 до 4 літрів;
- Можливість щорічного виробництва до 400 000 агрегатів;
- Відповідність екологічному класу ЄВРО-4.
Початок співпраці зі всесвітньо відомими італійськими ательє Pininfarina і Torino Design стало символом відходу Чері від копіювання популярних моделей до набуття власного фірмового стилю. До 2010 року обсяг продажів впритул наблизився до 700 000 авто. Серед популярних моделей того часу можна відзначити:
- A13 – компактний Ліфтбек, що поставлявся в Росію під назвою Very;
- A3 – невеликі седани і хетчбеки з принципово новими стандартами безпеки;
- Bonus II – витончений хетчбек, що став одним з найцікавіших пропозицій у бюджетному сегменті.
Після досягнення високої планки компанія зіткнулася з фінансовими проблемами і затяжною кризою, подолати наслідки якої вдалося тільки до 2018 року.
Сьогодні Chery Automobile є мультибрендовою корпорацією, яка вкладає значні кошти в «зелену» енергетику і вносить помітний внесок у розвиток світової автомобільної галузі.
Ознайомитись із повним сучасним модельним рядом, представленим в Україні, та купити chery можна за наведеним посиланням на сайт київського автосалону.
Chery: чий бренд
У 2023 році Chery Holdings є державним підприємством зі штаб-квартирою в Пекіні. Крім ключового бренду, до його структури входить ще 9 дочірніх компаній, що займаються виробництвом автомобілів і комплектуючих. За розвиток бізнесу відповідає міжнародна команда топ-менеджерів зі значним досвідом в автомобілебудуванні.
Основні виробничі потужності Chery розташовані в китайських провінціях Аньхой, Ляонін і Цзянсю. Комплектуючі для нових автомобілів постачають авторитетні підприємства з США, Німеччини, Франції та Австралії.
Бренд Chery офіційно представлений у 80 країнах світу, а глобальна мережа дилерів включає більше 1000 компаній. Важливою частиною корпоративної стратегії Чері є комплексне постпродажне обслуговування автомобілів, тому в головному офісі суворо стежать за відповідністю інфраструктури їх високим стандартам.
Серед глобальних партнерів Чері можна виділити наступні компанії:
- Jaguar Land Rover;
- Huawei;
- Alibaba;
- Horizon Robotics;
- iFLYTEK.
Підсумок
На початку нульових марка Chery була не дуже відома широкому колу автомобілістів. А її автомобілі отримували в основному негативні відгуки, а багато хто ставив питання, чи варто взагалі купувати китайські авто? Сьогодні мова йде про транснаціональний бренд, що пропонує інноваційні технології та новий рівень сервісу. Історію успіху Чері можна назвати прикладом масштабного стратегічного мислення і наполегливості в досягненні поставлених цілей.
За два десятиліття бренд з невеликого заводу з виробництва моторів виріс у величезну корпорацію. Сьогодні в модельному ряду компанії є машини на всі випадки життя – седани, хетчбеки, позашляховики. Автомобілі Chery збирають у більш ніж 15 країнах, а у рейтингу своєї країни вони посідають 10 місце серед усіх автовиробників. Особливу увагу приділяють розробці гібридних та електромобілів. Компанія має логотип, який знають у всьому світі. Символіка шильдика відображає концепцію компанії і, швидше за все, його дизайн ще надовго залишиться незмінним.