Багато автолюбителів вважають, що в холодну пору року кондиціонер в машині потрібен також, як і влітку, адже він допомагає боротися з запотіванням стекол. Однак в цьому питанні все не так однозначно.
В одних транспортних засобах кондиціонери працюють при будь-якій температурі, а в інших іноді відмовляються включатися зовсім. Так вважають багато водіїв, міркуючи про переваги і недоліки різних марок автомобілів.
Ті, хто використовують кондиціонер в холодну пору року, стверджують, що охолодження салону автомобіля це далеко не єдине завдання кондиціонера. Проходячи через систему кондиціонування потоки повітря стають сухими, а вся зайва волога залишається на фільтрах. Після чого конденсується і стікає по трубці відведення надлишкової вологи.
Для наочності можна навести простий приклад. Пляшка з холодною водою, яку дістали з холодильника, починає пітніти. Завдяки тому, що кондиціонер видуває сухе повітря, його потоки можна направити на запітніле вікно машини, яке практично миттєво стане прозорим.
Так де правда?
Логічно було б припустити, що підтвердити або спростувати дану думку можуть тільки виробники транспортних засобів. Саме до представників виробників і звернулися оцінювачі автомобілів, щоб отримати чітку відповідь. Дивно, але більшість заводів спочатку стверджували, що їх системи клімат-контролю є універсальними і однаково ефективно працюють при будь-якій погоді і температурі. Саме тому довелося ставити пряме запитання: при якій температурі може перестати працювати компресор в системі кондиціонування? Отримані відповіді представлені в таблиці.
Марка автомобіля | Мінімальна температура функціонування компресора |
---|---|
BMW | +1 °C |
Haval | -5 °C |
Kia | +2 °C |
MPSA (Mitsubishi-Peugeot-Citroen) | +5 °C |
Nissan | -5…-2 °C |
Porsche | +2…+3 °C |
Renault | +4…+5 °C |
Skoda | +2 °C |
Subaru | 0 °C |
Volkswagen | +2…+5 °C |
Як і слід було очікувати, всі відповіді досить схожі. Компресори в кондиціонерах припиняють свою роботу при температурі близько нуля градусів. Це підтверджує, що в холодну пору року кондиціонер не може висушувати повітря.
Неправильне розуміння роботи клімат-системи пов’язано з тим, що навіть при включеному кондиціонері та справної індикації на приладовій панелі компресор в системі може не працювати. Якщо вимкнути охолодження (індикатор A/C не горить), значить компресор точно не працює. А ось увімкнення даного індикатора ніяк не говорить про те, функціонує в даний момент компресор чи ні. Відключення режиму A /C зазвичай корисно тим, хто не хоче застудитися від холодного повітря влітку або хоче заощадити на паливі.
Як працюють кондиціонери в автомобілях
Щоб більш повно відповісти на поставлене в заголовку статті питання: «Чи можна включати кондиціонер автомобіля взимку в мороз?», слід вивчити роботу кондиціонера. Принцип його діяльності досить простий. Стиснутий холодоагент переходить з рідкого в газоподібний стан. А в ході цього процесу його температура знижується. Це може відбуватися тільки до певних температур. Коли стовпчик термометра опускається нижче нуля, то холодоагент не може перейти в інший стан через брак тепла. Даний процес регулюють спеціальні датчики, тому взимку компресор в системі кондиціонування просто відключається. Або не включається.
При негативній температурі конденсат, який утворюється під час роботи кондиціонера, просто замерзне. А випарник буде покритий льодом, тому повітря перестане надходити в салон. Простіше кажучи в холодну пору року система клімат-контролю навіть в найсучасніших машинах працює, як і в автомобілях радянського автопрому, наприклад у ВАЗі. Це означає, що кондиціонер не працює, а салон нагріває пічка, хоч і в автоматичному режимі.
Як їздили взимку раніше
Коли в машинах ще не було багато електроніки, а систему контролю клімату в салоні ще не винайшли, власники автомобілів користувалися більш доступним, але ефективним і простим методом. Щоб позбутися від проблеми запотівання скла в машині, водії застосовували асиміляцію повітряних мас. Хоч цей науковий термін і звучить страшно, проте все досить нескладно.
Якщо позбутися вологого повітря не було можливості, то водії прогрівали салон автомобіля з одночасно включеною вентиляцією. Це забезпечувало постійну циркуляцію повітряних мас, адже тепле повітря просто вбирає в себе зайву вологу. Завдяки цьому способу скло в машині не запотіває.
Однак у даного методу є і недоліки. Варто розуміти, що в дощову або туманну погоду в салон автомобіля не буде надходити достатня кількість припливного повітря, який зможе асимілювати вологе повітря в салоні.
Включайте кондиціонер в холодну погоду!
Взимку багато хто перестає користуватися кондиціонером, а даремно. Необхідно розуміти, що кондиціонер не буде працювати при мінусовій температурі. Але ось в теплому гаражі або на підземній парковці слід включати його іноді на хоча б на пару хвилин.
Це потрібно не для комфортної температури в салоні, а щоб система не застоювалася. Адже масло в кондиціонері з часом може стекти вниз. Через це деталі кондиціонера пересихають, починають погано тримати тиск, і підвищується знос вузлів і агрегатів.
Зверніть також увагу на ще одну нашу дуже корисну статтю, присвячену тому, чому запотівають вікна в автомобілі та як боротися з цією неприємністю.