Суперечки між автомобілістами не вщухають. Кожен «топить» за свій вибір, оцінює і відстоює його як в останній раз. Ми маємо намір поставити крапку в цих розбіжностях і об’єктивно оцінити та порівняти «липучку» та «шипи».
Відразу необхідно відзначити, що обидва типи гуми призначені для зимового періоду. Використовувати їх влітку – значить наразити на небезпеку всіх учасників дорожнього руху. Головна проблема полягає в тому, що склад зимової гуми відрізняється від літньої, тому вона не здатна витримати високі температури. Як підсумок, вона почне «плисти» через що керування транспортним засобом стане гірше. Тому важливо зробити правильний вибір зимової гуми і не забувати «перевзувати» автомобіль. Рекомендуємо звернути увагу на сайти інтернет-магазинів, де представлений широкий асортимент дисків і гуми для різних сезонів і типів авто.
Шипи
Така гума, завдяки своєму складу значно грубіша «липучого» аналога. Сучасні технології дозволяють «ховати» шипи на асфальті, щоб вони менше стиралися і вилітали. А при їзді на засніженій дорозі вони знову з’являються та вгризаються в сніг і лід.
Позитивні сторони шиповки
Шипована гума безумовно має свої важливі позитивні сторони:
- Стабільне і впевнене зчеплення з поверхнею, покритою снігом і льодом. При будь-якому маневрі та навантаженні, включаючи гальмування, розгін і повороти.
- Менший гальмівний шлях по льоду.
- Прекрасний рівень прохідності навіть на глибокому снігу.
Негативні сторони шипів
Серед негативних моментів можна відзначити:
- Високий рівень шуму від металевих шипів, особливо на асфальті.
- Недостатньо якісне зчеплення при їзді по мокрому асфальту.
- Збільшена витрата палива.
- Невелика вібрація рульового колеса.
- Швидке сточування шипів в порівнянні із загальним зносом гуми.
Таким чином, колесо з шипами, безумовно, має свої плюси. Але в будь-якому випадку доведеться оцінити, наскільки критичними для вас є недоліки такої гуми.
Чи можна їхати на шипованій гумі в Європу?
Для багатьох великим або навіть визначальним недоліком шипованих шин буде наступний. На гумі з шипами Ви не зможете поїхати у переважну більшість європейських країн, особливо в східній частині Європи. Заборона на такий вид шин введена в Польщі, Румунії, Чехії, Словаччині, Угорщині, Болгарії, Сербії, Македонії, Хорватії, Словенії, Боснії та Герцеговині, Чорногорії, Туреччині, Німеччині, Нідерландах і Португалії.
На карті Європи червоним кольором виділені країни, де шипи знаходяться під забороною.
Липучка
Липучкою називають один з типів зимової гуми. Така дивна на перший погляд назва ця гума отримувала за характерні прорізи на протекторі. Вони забезпечують краще зчеплення з дорогою за рахунок того, що гума немов прилипає до снігової поверхні.
«Липкий» варіант коліс впевнено утримує автомобіль практично на будь-якій поверхні, включаючи мокрий асфальт, обмерзання або сніг. Сухе покриття негативно позначається на такій гумі, так як вона швидко гріється і починає «плисти». Через це, керування автомобілем помітно погіршується.
Принцип роботи полягає в тому, що в зимовий період гума стає м’якою завдяки своєму складу. Таким чином автомобіль стає краще керованим. Поверхня гуми має дрібні візерунки з заточуванням в одну сторону, що забезпечує впевнене «прилипання» до поганого дорожнього покриття. Цей малюнок також ефективно відводить воду при потеплінні.
Позитивні сторони «липучки».
Серед плюсів можна оцінити:
- Практично повна відсутність шуму.
- Менша витрата палива в порівнянні з шипами.
- Відсутня навіть найменша вібрація рульового колеса.
- Відмінна стійкість на мокрому асфальті.
- Підвищений експлуатаційний термін.
Негативні сторони «липучки»
Є, звичайно, у такого типу коліс і свої мінуси:
- Порівнюючи з шипами, управління на снігу і льоду оцінюється як гірше.
- Гальмівний шлях довший, ніж у конкурента.
- Гірша прохідність на снігу.
Довідка! Такий вид гуми був створений здебільшого для країн Азії та Європи, де мінусова температура проявляється лише кількома днями за весь зимовий період. Шипи в цьому випадку будуть більше псувати дорожнє покриття, ніж давати контроль над автомобілем.
Так що ж краще?
В першу чергу, при виборі та оцінці «шипи або липучка» необхідно враховувати регіон, по якому буде їздити автомобіль. Наприклад, в таких великих містах, як Київ, де комунальні служби справно працюють і навіть в сильні снігопади швидко чистять дороги, найкраще вибирати саме «липучку». Точно така ж ситуація і з південними регіонами, де зимовий період відносно умовний.
Якщо ж розглядати невеликі міста північної або західної частин України, тоді краще розглядати шиповану гуму. Така ж ситуація і з сільською місцевістю, де сніг взагалі практично не забирається. Через що утворюється полій і згодом крижана кірка. Шипована гума зможе в прямому сенсі вгризатися в таку поверхню і забезпечувати стійкість автомобіля на дорозі. «Липучка» в цьому випадку буде просто шліфувати лід.
Також важливо оцінити та враховувати область використання автомобіля. Якщо в зимовий період маються на увазі щоденні виїзди за межі міста в сільську місцевість, тоді краще вибирати шипи. І навпаки, коли пересування відбувається тільки по місту, де в більшості своїй вулиці посипані реагентами і справно прибирають сніг, тоді «липучка» буде більш кращою.