Ми готові запропонувати Вам найкраще!
ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА
(044) 233-09-03,  (096) 445-02-80,  ...показати всі контакти...     info@realexpert.ua
Коли немає зв'язку, пишіть на вайбер або телеграм! Посилання у Контактах.
Меню
ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ



Вас може зацікавити:

Ксенон або світлодіоди – що краще для фар автомобіля

Світло фар автомобіля


Про що тут йдеться:

1. Ксенон

1.1. Вимоги до встановленого ксенону

1.2. Із чого складається ксенон

1.3. Температура світла

1.4. Потужність

1.5. Плюси і мінуси ксенонових фар

1.6. Як вибрати ксенон

1.6.1. Slim або Standart

1.6.2. Ксенон або біксенон

1.7. Чи плавить ксенон лінзу фари

1.8. Чи видає помилку бортовий комп’ютер

1.9. Самостійна установка

2. Світлодіодні фари

2.1 Енергоспоживання світлодіодних ламп

2.2 Плюси і мінуси світлодіодних фар

3. Ксенон vs Світлодіод: підсумки

Які мають особливості та відмінності ксенонові та світлодіодні фари із точки зору встановлення та користування. Який принцип їх роботи та які особливості притаманні обом типам ламп. Що краще вибрати з цих двох популярних видів головного світла автомобіля.

1. Ксенон

Ксенон давно зарекомендував себе як надійний спосіб поліпшення світла в автомобілях. Він більш ефективний порівняно із галогеном. Це пов’язано із ти, що у галогенових ламп більше енергії витрачається на тепло, а у ксенону більше енергії витрачається саме на світло. Але деякі види ксенонових фар заборонені законом, а саме кустарний ксенон (“колгоспний ксенон”), який занадто яскраво світить. Тим самим засліплюючи водіїв, які їдуть по зустрічній смузі, що у кінцевому підсумку стає причиною багатьох аварій.

Штатні ксенонові лампи мають певну температуру світіння, яка не сліпить і в той же час добре висвітлює дорогу. У разі, якщо ви на свій автомобіль хочете встановити ксенон і уникнути проблем із законом, вам все зробити грамотно.

1.1. Вимоги до встановленого ксенону

Той транспортний засіб, на який встановлюється ксенон, в обов’язковому порядку має бути обладнано:

  1. Автоматичним коректором фар. Який призначений для зміни кута нахилу фари по відношенню до розташування кузова автомобіля відносно до проїжджої частини. Саме завдяки цій системі, ви не будете сліпити учасників дорожнього руху на зустрічній смузі;
  2. Омивачем (пристрій фароочистки). Фари з джерелом газорозрядного кольору можуть бути тільки з чистими і прозорими стеклами, тому ксенон повинен встановлюватися із омивачами, оскільки будь-який бруд або подряпина розсіює пучок світла, і він сліпить водіїв на «зустрічній».

1.2. З чого складається ксенон

Ксенонова лампа складається з блоку розпалу, який проводами приєднаний до колби. У цій колбі знаходиться пара електродів, а сама колба наповнена інертним газом, тобто тим самим ксеноном.

1.3. Температура світла

Різна температура світла (порівняння)

При постійній подачі блоком високої напруги приблизно в 25 000 вольт між електродами утворюються електрична дуга, яка горить в інертному газі. Це і є принцип роботи ксенонової лампи.

Температура світіння ксенонової лампи від 3 000 до 12 000 кельвінів (кельвіни – це одиниці вимірювання температури світла, докладніше тут). 12 тисяч – це вже дуже яскрава лампа кольором ближче до синього. Робоча температура ксенону починається від 4 000 до 6 000 кельвінів. Саме в цьому діапазоні температури і потрібно вибирати ксенонові лампи для свого автомобіля.

Найбільш популярний ксенон із колірною температурою 4 300, 5 000 або 6 000 кельвінів. Деякі автомобілісти припускають, що чим більше колірна температура – тим яскравіше буде світло. Але це помилкове припущення. Колірна температура відповідає за спектр світіння, тобто якого кольору буде світіння від лампочки.

Світло того чи іншого спектру має свою довжину хвилі, тому буде порізному поширюватися при різних погодних умовах.

У «безхмарну» теплу погоду в нічний час ксенон із колірною температурою у 6 тисяч кельвінів являє собою освітлення з блакитним відтінком і досить добре висвітлює дорогу. Проте в дощову, сніжну погоду або в легкий туман замість нормального світла ви вже отримаєте блакитнувату заграву. Це зовсім неприємно, особливо на фоні ще й можливого запотівання вікон автомобіля, яке часто трапляється саме за таких обставин.

У такі погодні умови найкраще застосовувати ксенон з колірною температурою в 4 300 кельвінів. Це світло має злегка жовтуватий відтінок, але жовте світло при недостатній видимості добре видно на дорозі. Це пов’язано із тим, що жовте світло більш ефективно «працює» в краплях води та потрапляє безпосередньо на дорожнє покриття.

Чому саме жовтий колір використовується в протитуманних фарах?

Протитуманні фари встановлюються в нижній частині бампера із тієї причини, що над дорогою, близько 15-20 см туману практично немає, тому ніякі краплі води світло не затримують. А світло падає прямо на дорогу. Перевагою жовтого кольору є те, що воно не прилумлюється і більш чітко відображає розмітку на дорозі.

Оптимальним рішенням буде ксенон у 5 тисяч кельвінів, який має білий колір світіння. Він не дає блакитної заграви і добре висвітлює дорогу у «сиру» погоду.

1.4. Потужність

Потужність вимірюється в люменах (лм/lm). Люмени – це одиниці виміру світлового потоку. Потужність ксенону варіюється від 3 000 до 5 000 люменів. Для порівняння: галогенна лампа світить у 1 500 люменів. Виходячи з цього, зрозуміло, що навіть найслабша ксенонова лампа буде світити у два рази яскравіше за найпотужнішу галогенну.

Через такі показники потужності ксенонових лампи надають гарний потік світла, який прекрасно висвітлює дорогу в будь-яку негоду.

Щодо енергоспоживання, то ксенонова лампа споживає майже так само, як і галогенна. Тобто приблизно 40-55 Вт.

1.5. Плюси і мінуси ксенонових фар

  • Підвищена яскравість світла. 3 200 лм проти 1 500 лм.
  • Довгий термін служби ламп. Термін служби ксенону близько 3 000 годин, при тому що у галогенних ламп всього 400 годин.
  • Відсутність рухомих елементів та менший нагрів стекол фар. Ксенон прекрасно працює на поганих дорогах і скло фар практично не нагрівається.

Із мінусів можна відзначити те, що ксенон із часом «вицвітає». Та якщо це сталося тільки з однією фарою доведеться, замінити обидві лампочки. Адже підібрати так, щоб вони світилися однаково, фактично неможливо.

1.6. Як вибрати ксенон

Перше що потрібно знати перед покупкою – це який цоколь для ламп у фарах вашого автомобіля. Не забувайте, що на ближньому, дальньому і протитуманному світлі автомобіля можуть бути встановлені лампочки із різними кріпленнями. Більш того, у однієї і тієї ж марки та моделі автомобіля можуть бути різні варіанти ламп та цоколів!

Найпростіший спосіб – це скористатися пошуком в інтернеті. Але, на жаль, інформація, надана у всесвітній мережі, не завжди може бути достовірною і корисною. Тому найнадійніший спосіб – це звернуться до інструкції по автомобілю або викрутити лампочку, і прийти із нею до магазину.

Також для попереднього орієнтування можна скористатись нижче наведеною підказкою:

  1. Європейський модельний ряд оснащується лампочками ближнього світла, як правило, із цоколем – H1 або H7, дальнього світла – H1 та противотуманками – H3.
  2. Японські автомобілі на ближньому світлі використовують HB4, на дальньому – HB3, а протитуманні фари – H11.
  3. Американські авто можуть мати різноманітні варіанти, тому в цьому випадку краще перевірити, як то кажуть, «по факту».

1.6.1. Slim або Standart – який ксенон краще

Slim являють собою блоки нового покоління. Вони мають збільшений на 30% термін служби лампочки завдяки плавному процесу переходу між стадіями підпалу-напруження-світіння. Також Слім-блоки мають робочу напругу в діапазоні від 9 до 32 Вольт.

Варто так само відзначити, що одним з основних плюсів таких блоків є їх компактний розмір. Який дозволить без будь-яких ускладнень встановити ксенон у підкапотний простір сучасного автомобіля, всі вузли якого щільно підігнані один до одного.

1.6.2. Ксенон або біксенон – що вибрати

Тут вся справа полягає в цоколі. Якщо у вашому автомобілі встановлені лампочки із цоколем H4, HB5 або H13, то в цьому випадку – вам необхідний біксенон. Він має дві нитки розжарення і конструктивно доступний із ближнім та дальнім світлом.

У даному випадку ксенон повинен мати функцію ближнього і дальнього світла, але конструктивно це не можливо, адже ксенонові лампи не мають ниток розжарення. Але це вирішується встановленням спеціального електромагніту, який регулює лампу в залежності від того, яке положення світла було вибрано: ближнє або дальнє.

1.7. Чи може лінза фари розплавитися від ксенону

Після того, як ви встановите ксенон, на лінзі фари можлива поява чорних плям. Причиною виникнення цієї проблеми є не відповідна конструкція фари під ксенон. Для уникнення даної ситуацій встановлювати ксенон рекомендовано на СТО із подальшим коригуванням фар на спеціальному стенді.

1.8. Чи видає помилку бортовий комп’ютер при встановленому ксеноні

На автомобілях, які обладнані бортовим комп’ютером, можлива поява помилок. Це пов’язано із роботою системи відключення живлення до перегорілої лампи.

Ксенон споживає менше потужності у порівнянні зі стандартною галогенною лампою. В результаті чого комп’ютер автомобіля визначає ксенонову лампочку як перегорілу. І відключає до неї живлення, також видаючи відповідну помилку. Для уникнення цього неприємного моменту потрібно підключити навантажувальний резистор або «обманку» до блоку живлення ксенону.

1.9. Чи можлива самостійна установка ксенону

Набір ксенону для встановлення на автомобіль

Встановити ксенон технічно не складно. Всі штекери сконструйовані так, щоб вони могли підключитися тільки в «своє» місце. Мінусом самостійної установки буде неможливість коригування фар на спеціальному стенді. А для цього вже потрібно буде відвідати СТО.

2. Світлодіодні фари

Тепер пропонуємо розглянути світлодіодні фари (світловипромінюючий діод / з англійської – light-emitting diode, LED).

До сучасних світлодіодів встановлюються спеціальні драйвери або простіше кажучи блоки живлення, які стабілізують подачу струму на світлодіоди. А також плавно збільшують температуру світіння приблизно в 3-4 рази. Завдяки цьому світлодіод буде світити набагато краще, однак він буде дуже сильно розігріватися. І саме тому в таких системах встановлені охолоджувач і кулер.

2.1. Енергоспоживання світлодіодних ламп

Щодо енергоспоживання таких ламп, то споживають вони від 25 до 35 Вт. Світловий потік у них дещо слабкіше, ніж у ксенонової лампи, на рівні від 2 500 до 4 000 мл.

2.2. Плюси і мінуси світлодіодних фар

  • Світлодіоди надають окремо ближнє та дальнє світло.
  • Світлодіод має розсіяне світло, у той час, коли ксенон світить в одну точку;
  • Світлодіоди не засліплюють водіїв, що їдуть по зустрічній смузі.
  • Такі фари не мають законодавчих обмежень щодо їхнього встановлення та використання.

3. Ксенон vs Світлодіод: підсумок

В принципі, ксенон і світлодіод на сьогоднішній день є дуже хорошим джерелом світла для фар автомобіля. За силою світіння у них немає значної різниці, оскільки на світлодіоди можна «надіти» різні світлофільтри. Зазвичай їх використовують у діапазоні від 3 000 до 6 000 кельвінів. Проте за терміном служби однозначно виграє ксенон.

ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ
Вас може зацікавити: