Ми готові запропонувати Вам найкраще!
ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА
(044) 233-09-03,  (096) 445-02-80,  ...показати всі контакти...     info@realexpert.ua
Меню
ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ



Програмний РРО або звичайний касовий апарат – що вибрати?

Программный кассовый аппарат пРРО

Відповідно до нового законодавства, яке набуло чинності з початку 2022 року, всі компанії зобов’язані встановити спеціальні реєстратори розрахункових операцій (РРО). Це необхідно для фіскалізації продажу товарів і послуг. Тобто, щоб з кожної операції були сплачені відповідні податки.

У даній статті розглянемо нові правила, згідно з якими представники бізнесу зобов’язані встановлювати касові апарати. Розповімо, як зробити це просто і максимально швидко. А також розглянемо, як програмні РРО допоможуть зробити роботу більш продуктивною і вигідною. Особливо в порівнянні з традиційними касовими апаратами.

Хто змушений встановлювати касовий апарат

Раніше РРО зобов’язані були встановлювати тільки окремі категорії бізнесу. Наприклад, підприємства, які реалізують акцизну продукцію, особливі категорії товарів, наприклад, медикаменти. Або при сумарному річному прибутку понад 220 мінімалок.

Однак, відповідно до нового закону, касові апарати стали обов’язковим атрибутом всіх ФОПів, що відносяться до 2-4 групи і проводять розрахунково-касові операції. При цьому, якщо компанія приймає оплату за свої товари або послуги шляхом фінансових переказів за реквізитами (наприклад, через мобільні додатки або відділення банків), то вона може і далі працювати без РРО.

Але якщо розрахунки приймаються готівковими коштами або в деяких випадках і по картці, то РРО став обов’язковим. В даний час такі касові апарати повинні встановити більшість підприємств, які ведуть свою діяльність у сфері малого та середнього бізнесу, включаючи невеликі кафе, туристичні агентства, готелі та онлайн-магазини.

Чи потрібно поспішати встановлювати РРО

За першу розрахункову операцію без фіскалізації на підприємство буде накладено штраф, сума якого становитиме 100 відсотків від чека. При цьому кожна наступна операція буде обкладатися штрафом у розмірі 150 відсотків від суми продажу з порушенням.

Слід зазначити, що поки в країні діють карантинні обмеження, перевіряти ФОПи не можна. Однак перевірки саме для контролю касової дисципліни дозволені. Тому установку РРО перевірятимуть податкові органи та впроваджуватимуть відповідні санкції у разі порушення чинного законодавства.

Якщо ж перевіряючі з яких-небудь причин не будуть здійснювати моніторинг в поточному році, то вони все одно мають право підняти всю касову документацію протягом наступних трьох років. У разі, якщо виявлять, що компанія не користувалася РРО, то підприємство буде оштрафовано.

Найімовірніше, надалі дані норми будуть тільки посилюватися. Саме з цієї причини всі ФОПи, які повинні встановити РРО, зобов’язані зробити це якомога швидше.

Що вибрати: програмні РРО або звичайні?

Представники бізнесу мають право вибирати, який фіскальний реєстратор встановити. Вони можуть бути:

  • класичними – простий касовий апарат, головним завданням якого є друк фіскальних чеків;
  • програмними (пРРО). Виконані у форматі спеціального додатку для смартфона або ПК. Вони фіксують всі розрахункові дії, після чого автоматично пересилають необхідну інформацію в податкову службу.

Переваги використання пРРО

Варто відзначити, що даний аналог касових апаратів з’явився не так давно, проте вже встиг завоювати популярність серед представників малого бізнесу. І це не дивно, адже їх використання має масу переваг.

Програмний касовий апарат пРРО

Вартість

Звичайний касовий апарат коштує близько восьми тисяч гривень ,а його обслуговування обходиться приблизно в 300 гривень щомісяця. Щоб використовувати пРРО, досить наявності смартфону. Обслуговування програми може бути як взагалі безкоштовним, так і доходити до 150 гривень на місяць, що, очевидно, набагато вигідніше оплати за класичний апарат.

Каса в телефоні

Нерідко просто немає місця для того, що поставити звичайну касу, яка є досить громіздкою. Однак якщо пРРО буде встановлено на телефоні або планшеті, то ніяких проблем з розміщенням не виникне.

Спрощена реєстрація

Щоб зареєструвати звичайний касовий апарат, може знадобитися цілий тиждень. Однак при цьому пРРО можна зареєструвати всього за пару кліків в онлайн-кабінеті платника податків.

Зберігання Z-звітів.

На стандартному реєстраторі можна роздрукувати необхідні Z-звіти. Але після цього їх потрібно зберігати протягом трьох років. Проте пРРО в автоматичному режимі передає всю документацію в податкову, а також зберігає всі необхідні дані в хмарі, на флешці або жорсткому диску комп’ютера за бажанням користувача.

Видача чеків

Якщо ФОП користується простим касовим апаратом, то паперовий чек обов’язково потрібно віддати клієнту. А ось пРРО дозволяє відправляти електронну копію чека, що дозволяє економити не тільки час, але і папір.

Робота без інтернету

Стандартний реєстратор продовжує працювати без підключення протягом тижня, після чого потрібно вручну фіскалізувати всі чеки. пРРО працюють без мережі до 36 годин, проте не більше, ніж 168 годин протягом місяця. У цей час підприємство зможе видати до двох тисяч чеків. Як тільки інтернет з’являється, всі дані автоматично будуть відправлені для обробки, не буде потрібно ніяких додаткових дій.

Перспективи для ФОПів

Може здатися, що найбільш зручний варіант — підключення повністю безкоштовного програмного розрахункового апарату від податкової служби. В даний час можна встановити пРРО на гаджети з ОС Андроїд і Windows, проте в подальшому буде доступна і підтримка iOS.

Однак у безкоштовного пРРО є і мінуси, адже він може тільки фіскалізувати чеки і видавати їх електронні варіанти. Також немає підтримки роботи в офлайн-режимі. Тому чеки, які були видані за час без доступу до мережі, не будуть автоматично відправлені в податкову. Цю проблему можна вирішити шляхом встановлення однієї з версій платного пРРО, вартість яких не перевищує 150 гривень за місяць використання.

Платні пРРО

Таке програмне забезпечення випускає безліч компаній. Платні пРРО мають набагато ширший функціонал. Наприклад, система може автоматично видавати аналітику, а також відстежувати продуктивність роботи співробітників, найпопулярніші товари тощо.

Також доступна статистика кількості продажів по годинах, ґрунтуючись на якій можна розрахувати максимально прибутковий час і навантаження на співробітників.

Всі ці функції дозволяють краще контролювати роботу і підвищувати її продуктивність, тим самим покращуючи прибуток від продажів.

Додаткові плюси

За допомогою такого ПЗ можна контролювати безліч фінансових показників:

  • вести облік фінансових коштів в касі;
  • стежити за витратами різних категорій;
  • розраховувати щомісячний дохід.

При цьому, якщо несподівано прийде перевірка, то не буде потрібно надавати податковому інспектору документи в друкованому вигляді. Адже всі вони вже занесені в цифрову базу і доступні в будь-який час. Все це не тільки полегшує роботу, але і дозволяє краще контролювати доходи від продажів.

Звичайно, платити податки тим більше в повному обсязі не любить ніхто. Однак, такі нововведення є прекрасним приводом для того, щоб по-новому поглянути на свій бізнес, а можливо і вивести його на новий рівень.

ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ