Ми готові запропонувати Вам найкраще!
ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА
(044) 233-09-03,  (096) 445-02-80,  ...показати всі контакти...     info@realexpert.ua
Коли немає зв'язку, пишіть на вайбер або телеграм! Посилання у Контактах.
Меню
ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ



Вас може зацікавити:

Що таке система ESP? Призначення та принципи функціонування

Кнопка ESP off

Коли ми вивчаємо пропозиції з продажу авто, в їхньому описі часто зустрічається абревіатура ESP. Що це таке та навіщо воно потрібно? Пропонуємо розібратись разом!

Система ESP має величезну кількість назв. І всі вони утворені абревіатурами поєднань зрозумілих і не дуже термінів. Які в різній мірі розкривають суть її впливу на автомобіль. Загальним є лише одне. Розумна електроніка в поєднанні з механікою виконавчих пристроїв забезпечує стабільність руху машини в самих різних поєднаннях дорожніх умов. А також і бажань водія, виплеснутих їм на органи управління.

Природно, система вміє як допомагати людині, так і припиняти її малограмотні дії. Варто відразу зазначити, що, як і будь-який інструмент, автоматика здатна наділити водія новими здібностями, одночасно обмежуючи його власні. Останнє часто викликає у досвідченого пілота гостре бажання її відключити. Головне тут – не переоцінити свої можливості. Є автомобілі, на яких середній водій без ESP взагалі безпечно їздити не зможе!

Пристрій ESP і призначення окремих вузлів

Система розвивалася і впроваджувалася поступово. Спочатку з’явилася ABS – досить проста ідеологічно антиблокувальна система гальм. Те, що заблоковане колесо гірше зупиняє автомобіль, ніж таке, що обертається на межі зриву в ковзання, було відомо давно. Але утримувати гальмівне зусилля на тонкій грані вміють тільки гонщики. Решта водіїв у такому випадку будуть просто недогальмовувати. Електроніка усунула цей недолік.

На автомобілях з’явилися клапани, що регулюють тиск в гідросистемі гальм, акумулятори тиску, потужні і швидкі насоси. А головне – керуючий електронний блок, що збирає інформацію з датчиків обертання коліс, швидкості автомобіля в цілому, і здатний з величезною швидкістю обраховувати параметри моделі руху. Це вже серйозна основа для подальшого розвитку.

Цим самим розвитком стало сполучення ABS з силовим агрегатом. Тепер контролювалося не тільки ковзання в уповільненні, але і при розгоні. Адже теоретично і те, і інше – лише окремі випадки руху з прискоренням, зниження зчіпних властивостей гуми однаково погано впливає в обох ситуаціях. Так з’явилася функція Traction Control, яка більш повно і якісно обслуговує пляма контакту шин з дорогою. Додаткових апаратурних витрат майже не було потрібно, інженери просто зв’язали між собою «мізки» гальм з «мізками» двигуна.

І останнім, цілком логічним кроком, стала ESP. Автоматика доповнила свої можливості зв’язком з датчиками прискорень у всіх площинах, рульового управління та інших впливів водія на важелі та педалі. А програма стала здатна вирішувати, який момент і з яким знаком впливати на кожне колесо окремо.

Приголомшливі здібності ESP

Така вдосконалена система завоювала автомобільний світ відразу і назавжди. Тепер машина навчилася підправляти дії водія в тих випадках, коли він не вміє або просто не встигає адекватно відреагувати. Причому в самих різних ситуаціях.

Припустимо, водій не в змозі заправити машину в поворот, неправильно вибравши швидкість. Це завдання для автоспортсмена, а іншим що робити? Не треба робити нічого. Комп’ютер зрозуміє ситуацію, потрібні колеса будуть пригальмовуватися, а на інші можна навіть додати крутного моменту. Машина буквально угвинчується в поворот.

Або, що часто трапляється, автомобіль починає зриватися в бічне ковзання. Це загрожує закінченням у вигляді некерованого занесення. Гонщик легко впорається, зробивши занос керованим. І навіть використовує це для прискореного проходження повороту. Звичайний водій знову буде врятований спрацьовуванням ESP. Вона стабілізує машину і акуратно направить її по потрібній траєкторії. У ній ніби сидить досвідчений пілот, адже вона знає положення органів управління і може впливати на кожне колесо. А прийоми роботи зашиті в програмі керуючого блоку.

Все корисне – в одній системі!

Чи варто додавати, що функції всіх інших раніше автономних систем збережені в новій. Вона інтегрує одразу декілька систем. А саме:

  • ABS,
  • контроль при розгоні,
  • помічника при різкому гальмуванні,
  • і навіть допомагає при спуску зі слизької гори.

Бувають й інші функції, адже розробляти програми простіше, ніж міняти автомобільне залізо. Іноді дуже високотехнологічне.

ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ
Вас може зацікавити: