Ми готові запропонувати Вам найкраще!
ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА
(044) 233-09-03,  (096) 445-02-80,  ...показати всі контакти...     info@realexpert.ua
Меню
ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ



Як організувати бухгалтерський облік на малому підприємстві

Бухгалтерия

Як відомо, в нашій країні кожне підприємство незалежно від форми власності має вести два види обліку: податковий і бухгалтерський. Якщо мова йде про велику компанію, питання про варіанти ведення бухгалтерії не стоїть гостро в силу очевидності відповіді на нього. Необхідно мати в штаті одного або кілька спеціально навчених співробітників – бухгалтерів, які будуть займатися всіма відповідними питаннями.

Але як бути, якщо у Вас мале або мікропідприємство, і немає можливості утримувати додаткову штатну одиниці у вигляді бухгалтера? Існує значна кількість спеціалізованих компаній, готових взяти організацію всіх видів обліку, а також і здачу податкової звітності на умовах аутсорсингу.

Що включає податковий облік малого підприємства

Як правило, ведення податкового обліку у невеликих підприємств включає в себе розрахунок таких основних видів податків:

  1. Єдиний податок. Як відомо, більшість невеликих фірм вибирають саме цю систему оподаткування.
  2. ПДВ. Зустрічається як у платників єдиного податку, так і у товариств, які перебувають на загальній системі оподаткування.
  3. Податок на прибуток. Якщо йдеться не про платника єдиного податку.
  4. ЄСВ із зарплати співробітників.
  5. Прибутковий податок. Грамотний бухгалтер дасть змогу абсолютно законно економити на нарахуванні та сплаті цього виду податку за рахунок використання ПСП. Тобто податкової соціальної пільги, яка найчастіше може бути застосована до співробітників, які мають дітей у віці до вісімнадцяти років.
  6. Військовий збір.

Бухгалтерський облік-окреме питання

Окрім податкового обліку для власне сплати обов’язкових платежів і зборів, кожне підприємство згідно із законодавством зобов’язане також вести і бухгалтерський облік. Як правило, такий облік ведеться в спеціалізованому програмному забезпеченні. Найчастіше 1С Підприємство. Робота з такими програмами вимагає від бухгалтера або співробітника, виконуючого його обов’язки, значного обсягу спеціальних знань.

Крім безпосереднього розрахунку податків, в обліку оприбутковуються і списуються товари в обороті, основні засоби, нематеріальні активи. Як вже говорилося вище, ведення повноцінного бухобліку є вимогою законодавства. Крім того, без нього неможливо правильно складати та подавати до контролюючих органів регулярну звітність про діяльність підприємства. Наприклад, баланс і звіт про фінансові результати.

Звітність в податкову та статистику

Фірма, яка організовує процес ведення податкового та бухгалтерського обліку на умовах аутсорсингу, також займається і звітністю. Більшість малих підприємств на єдиному податку регулярно подають як мінімум такі види звітів:

  • Звітність по єдиному соціальному внеску з зарплати співробітників. Здаємо один раз на місяць.
  • Форма 1ДФ – розрахунок розміру прибуткового податку та військового збору. Подається раз на квартал.
  • Звіт з єдиного податку. Подавати цей документ в податкову необхідно кожен квартал.
  • Баланс і звіт про фінансові результати. Ця звітність здається за підсумками кожного року (рідше кварталу) в державні органи статистики.

Законодавство у сфері бухгалтерського обліку, не кажучи вже про реквізити для сплати податків, постійно і досить часто змінюється. Для будь-якого бухгалтера це загрожує зайвим головним болем і постійними питаннями з податковими органами. Тому, якщо підприємство не настільки велике, щоб утримувати в штаті бухгалтера, хорошим вибором буде звернення до професійного підрядника. Консалтингової компанії, що займається наданням послуг з ведення бухгалтерського та податкового обліку на умовах аутсорсингу.



ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ