Ми готові запропонувати Вам найкраще!
ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА
(044) 233-09-03,  (096) 445-02-80,  ...показати всі контакти...     info@realexpert.ua
Коли немає зв'язку, пишіть на вайбер або телеграм! Посилання у Контактах.
Меню
ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ



Вас може зацікавити:

Як підібрати і не переплатити за запчастини

Повністю розібраний автомобіль


Про що тут йдеться:

1. Оригінальні та неоригінальні запчастини

1.1 Що таке оригінальні запчастини

1.2 Що таке запчастини OEM

1.3 Що таке запчастини-аналоги

1.4 Що таке відновлені запчастини

2. Як самостійно підібрати запчастини до автомобіля

2.1 Підбір запчастин по VIN

2.2 Як підібрати запчастину по моделі автомобіля

2.3 Як підбирати запчастини за номером деталі

3. Де краще купувати запчастини

3.1 Онлайн-магазини та агрегатори

3.2 Мультибрендові та спеціалізовані магазини

3.3 Офлайн-магазини та точки на авторинку

3.4 Закордонні магазини

3.5 Автосервіси

4. Як заощадити на запчастинах

4.1 Варто запам’ятати

Навіть новому автомобілю періодично потрібні запчастини: різні фільтри для техобслуговування, колодки та інші витратні матеріали. І чим старше машина, тим більше запчастин вона вимагає. Можна доручити всі турботи автосервісу, там замовлять і встановлять потрібні деталі. Це простий і надійний варіант, але найдорожчий.

Якщо купити запчастини самому і зробити в сервісі тільки роботи, можна пристойно заощадити. Головне — правильно підібрати деталь із урахуванням комплектації автомобіля та купити її за гарною ціною. Розповідаємо, як це зробити.

1. Оригінальні та неоригінальні запчастини

1.1. Що таке оригінальні запчастини

Оригінальні запчастини — деталі, які автоконцерни замовляють у сторонніх виробників і продають під своїм брендом. Каталог таких запчастин повний, в ньому є все — можна зібрати машину цілком. Навіть кузов — це запчастина, тільки дуже велика і дорога.

Європейські автовиробники, наприклад, повинні забезпечувати всі свої автомобілі запчастинами протягом 15 років після випуску. В реальності виробники зі світовим іменем та репутацією роблять це довше, якщо виробництво залишається економічно доцільним.

У оригінальних запасних частин строгий контроль якості, вони ідеально підходять до автомобіля за рідкісними винятками. Невдалі елементи, із конструкцією або якістю яких були проблеми, виробники допрацьовують і оновлюють. Виходить деталь більш свіжої ревізії під новим номером. Вона ідеально встане на місце старої, але прослужить довше.

Деталі застарілих ревізій найчастіше знімають з виробництва, а в оригінальному каталозі роблять кроссировку: якщо запитують старий номер — показують новий. Для зручності в каталозі можуть указати деталі всіх ревізій, а поруч підписати, коли їх виробили.

Оригінальні запчастини в більшості випадків найдорожчі, а ще їх найчастіше підробляють. Зазвичай підробляють всілякі фільтри, амортизатори, пружини, свічки запалювання та інші елементи, які відносно нескладно зробити і продати.

1.2. Що таке запчастини OEM

Запчастини OEM — original equipment manufacturer — це запчастини з заводів, у яких автоконцерни замовляють виробництво оригінальних комплектуючих. Умовний концерн BMW не виробляє гальмівні диски, рулі, пластик для салону або скла на своїх заводах. Це все замовляють у виробників, які довели якість своєї продукції та запропонували прийнятну ціну.

Запчастини, які постачальник автовиробника продає під своїм брендом, називають OEM-деталями. Зазвичай це комплектуючі гарної якості за середньою ціною.

Не можна з упевненістю сказати, що в коробці з оригінальною запчастиною та із запчастиною OEM лежать абсолютно однакові деталі. OEM-запчастини не проходять контроль якості автовиробника і можуть бути виготовлені з більш дешевих матеріалів. Вибір таких деталей набагато менший порівняно із оригінальними. У продажу будуть тільки ті, на які є стабільний попит. Можна придбати абсолютно будь-яку деталь як OEM.

Автовиробники періодично змінюють постачальників деталей на конвеєр, тому купівля OEM не завжди кращий вибір. Товар, на який ви розраховуєте як на «оригінальну деталь в іншій коробці», може не мати до актуального OEM ніякого відношення.

1.3. Що таке запчастини-аналоги

Аналоги. Крім виробників оригіналу є багато великих заводів і дрібних фірм, які виробляють та продають запчастини під своїми брендами. Деякі з них навіть нічого не виробляють: купують у виробника велику партію і продають під власними торгівельними марками. Таких «виробників» називають пакувальниками.

При виборі аналога можна зіткнутися з невідповідностями: деталь не підійде або її доведеться буквально допрацьовувати напилком, паяльником або будівельним феном. Зате приємна ціна: аналог може бути в п’ять разів дешевше за оригінал і у два рази дешевше за OEM.

Якість таких запчастин залежить від безлічі факторів. Один і той же постачальник може продавати відмінні кульові опори з великим ресурсом для Mazda, але зовсім неякісні для Opel, які доведеться міняти через місяць.

Великий плюс аналогів — можливість придбати елемент деталі, яку в оригіналі постачають тільки цілком. Якщо потрібно замінити ШРУС, оригінальний каталог може запропонувати тільки приводний вал в зборі. Серед аналогів можна знайти окремо ШРУС і добре заощадити.

1.4. Що таке відновлені запчастини

Відновлені запчастини. Агрегати або складні деталі можуть коштувати десятки тисяч гривень. Наприклад, рульова рейка або зношений генератор міцно вдарять по бюджету. Заощадити без шкоди якості можна з remanufactured-деталями — це агрегати, які повністю відновили на заводі-виробнику. Споживчі властивості, гарантія ресурс таких комплектуючих не відрізняються від повністю нових.

При покупці вас можуть попросити віддати стару запчастину і зробити знижку на відновлену: так вона може стати дешевше на 25-40%. В Україні такі сервіси не дуже поширені через складність та вартість перевезення назад на завод. Тому часто відновлені деталі продають без прийому старих.

Номери деталей нових і відновлених запчастин відрізняються — ви завжди зможете зрозуміти, що купуєте. Агрегати може відновлювати автовиробник, великий OEM-постачальник або організація, яка займається тільки відновленням вузлів і агрегатів. В останньому випадку важливо проявити обережність: багато браку.

2. Як самостійно підібрати запчастини до автомобіля

Запчастини у формі автівки

2.1. Підбір запчастин по VIN

У кожного автомобіля є унікальний номер (vehicle identification number, VIN). У праворульних машин з Японії його немає, але є номер кузова — Frame. Через спеціальні програми по цьому номеру можна дізнатися модель двигуна та тип коробки передач, комплектацію і навіть дату виробництва машини.

VIN можна подивитися в свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу або договорі купівлі-продажу автомобіля. Якщо машина ближче, ніж документи, шукайте VIN на кузові або під лобовим склом. Найчастіше номер можна знайти в місці кріплення амортизатора — на чашці, на наклейці в отворі дверей водія або у спеціальному місці під пасажирським сидінням.

Єдиного стандарту розшифрування VIN немає, кожен автовиробник дає інформацію за своїми алгоритмами. Комплектацію можуть описати кодами без розшифровки, англійською і просто незрозумілими словами. Для свіжих автомобілів дуже складно знайти таку інформацію в інтернеті — особливо для китайських.

Автовиробникам невигідно поширювати точні дані про найсучасніші моделі. Тому що так користувачеві простіше підібрати запчастини-аналоги та придбати оригінальні деталі де завгодно, тільки не у дилерів. Іноді все ще гірше: щоб підібрати запчастину, потрібна дорога і добре захищена від піратства база даних. Найяскравіший приклад — Volvo і програмний комплекс VIDA, який вже декілька років працює тільки в онлайні. Тому власник сучасних Volvo навряд чи зможе підібрати запчастини самостійно і не помилитися.

Можна знайти каталог по марці автомобіля або скористатися. Якщо інформація про машині є, по VIN можна підібрати відповідні запчастини. Але не варто повністю покладатися на вибірку каталогу: фільтр по VIN може не спрацювати або спрацювати частково.

Якщо знаєте опції автомобіля, краще вручну перевірити підбір деталі. В каталозі може не бути вашого VIN або Frame: це нормально для дуже старих машин, машин віком до трьох років і навіть для цілих марок.

2.2. Як підібрати запчастину по моделі автомобіля

Щоб підібрати деталь по марці або моделі авто, в електронному каталозі запчастин потрібно вибрати виробника автомобіля, модель і рік випуску. Далі — модифікацію: об’єм двигуна, тип трансмісії тощо. Після цього каталог покаже список груп деталей, для кожної з яких є схема.

Каталог запропонує всі можливі варіанти запчастин. Для різних комплектацій автомобіля можуть бути і різні запчастини. Якщо мова йде не про якійсь технічно простий автомобіль, буде складно підібрати правильні запчастини без точної інформації про комплектацію машини.

Ось що можна зробити, щоб краще дізнатися про особливості конкретного автомобіля і точніше підібрати деталі:

  1. Поговорити з майстрами, які ремонтують машину. Можна попросити сервіс роздрукувати або надіслати розшифрування VIN на електронну пошту. Буде список вузлів, агрегатів і опцій, який можна буде порівняти з онлайн-каталогом і підібрати потрібні запчастини.
  2. Вивчити офіційний сайт виробника. Якщо машина свіжа, то у неї може бути конфігуратор. Іноді допомагають навіть фотографії з рекламного буклету. Наприклад, у випадку з BMW так можна відрізнити звичайні гальма від гальм з опцією «спортивні налаштування ходової частини» і правильно підібрати колодки.
  3. Використовувати платний сервіс розшифрування VIN. Їм можна скористатися, якщо у каталогах запчастин немає вашого автомобіля. На спеціальному сайті може бути більш повна база даних, а список опцій можна отримати за зовсім невелику «символічну» плату.

2.3. Як підбирати запчастини за номером деталі

У кожної запчастини є свій унікальний номер, який присвоює виробник або пакувальник. Номери оригінальної деталі, деталі OEM та аналогів будуть різними. Зазвичай номер є на самій запчастині: його друкують або наносять механічно, штампують або відливають.

Якщо деталь стоїть на штатному місці в автомобілі та її номер не видно, доведеться скористатись іншими варіантами підбору. Але для комплектуючих, які можна зняти, цей метод добре підходить. Також можна записати номери деталей, які вже закупили для ТО.

Був час, коли люди просили підібрати запчастини у якомусь магазині. А потім говорили: «Велике дякую!» і йшли разом із роздруківкою замовлення-наряду, щоб потім спокійно сісти за комп’ютер та за готовим номерами пошукати, де дешевше.

Цей трюк давно не працює: в замовленні-наряді майстерні все частіше вказують тільки назви запчастин. Продавець або майстер на СТО скаже, що підбирає запчастини, тільки щоб продати їх або встановити на машину. І буде абсолютно правий: це кваліфікована праця, яка повинна оплачуватися.

Можна вбити букви і цифри з корпусу запчастини в пошуковик: його алгоритми допоможуть прибрати зайві символи. Але не завжди можна домогтися результату, якщо шукати запчастину за номерами, вказаними на старих деталях.

Номери періодично міняють, тому, якщо машина досить стара або занадто нова, у видачі пошуковиків нічого не буде. Доведеться шукати комплектуючі за каталогами або довірити цю роботу фахівцям.

За вашим номером деталі можна підібрати аналог. Великі інтернет-магазини роблять це автоматично.

3. Де краще купувати запчастини

Картинка автомобіля із різних запчастин

3.1. Онлайн-магазини та агрегатори.

Зараз запчастини продають навіть маркетплейсы — «Розетка», «Епіцентр» та «Пром». Але купувати їх там не варто: великий ризик отримати підробку. Краще замовити деталь в спеціалізованому магазині. Там допоможуть вибрати по VIN або переконатися, що ви правильно підібрали товар.

3.2. Мультибрендові та спеціалізовані магазини.

Мультибрендові магазини торгують комплектуючими для всіх марок, оригінальними і аналогами. Там можуть не знати особливостей саме вашої марки авто і помилитися. Наприклад, оцінювачі автомобілів часто користуються Автоскладом – мультибредовим магазином автозапчастин із дуже зручним пошуком та фільтрами.

Спеціалізовані автомагазині зосереджують увагу на певній марці та добре її знають. У них швидше запропонують перевірений аналог або навіть вмовлять купити оригінал. Але в спеціалізованих магазинах ціни зазвичай вищі.

На сайти-агрегатори, такі як Hotline, багато магазинів викладають свої прайс-листи, тому легко знайти деталь в наявності або за кращою ціною. Іноді свої пропозиції розміщують офіційні дилери. Тим не менш дуже важливо зателефонувати продавцеві перед купівлею і все перевірити при отриманні замовлення.

Будьте обережні з найнижчими цінами на агрегаторах. В кращому разі замовлення не підтвердять і скажуть, що вже продали товар. У гіршому — пришлють підробку. Звертайте увагу на відгуки, які допоможуть зрозуміти, яка у продавця репутація.

3.3. Офлайн-магазини та точки на авторинку.

Якщо запчастина потрібна прямо зараз, але її не вдалось знайти через агрегатор, то краще почати пошуки із профільних магазинів по вашій марці. Не варто уникати і офіційних дилерів: у них великий асортимент та не завжди дорого.

Невеликий магазин із запчастинами тільки для однієї марки можна рекомендувати новачкам. Ціни там можуть бути не найнижчі, але запчастини підберуть правильно.

На авторинках багато точок, які торгують всім підряд. Від них рекомендуємо триматися подалі. Адже можна легко купити підробку та зіткнутися із труднощами при спробі повернути товар.

3.4. Закордонні магазини.

Іноді це єдиний спосіб купити рідкісну запчастину або добре зекономити. Так відбувається через особливості поставок. Навіть якщо виробник OEM-запчастини або аналога випускає деталь, то вона може не продаватися в конкретній країні.

Цей варіант підійде просунутим автолюбителям. Та й у більшості випадків запчастину можна знайти або замовити в місцевому магазині. Якщо зважитеся на таку покупку, обов’язково зв’яжіться з продавцем і попросіть як можна більше інформації про деталі. Уточніть вартість доставки і розрахуйте митні платежі: може виявитися, що купити в Україні нову оригінальну запчастину буде дешевше.

І пам’ятайте про обмеження на перевезення. Наприклад, амортизатори неможна доставляти авіатранспортом, через технічні особливості цих деталей.

3.5. Автосервіси

Це гарний спосіб купити не просто запчастину, а рішення проблеми із автомобілем. Особливо, якщо машина зламалася, і немає часу чекати. Часто у автосервісів велика націнка, іноді навіть подвійна, але люди беруть, тому що у дилера ще дорожче. Також клієнти погоджуються на цю переплату, адже знімаються ризики того, що запчастина не підійшла. Або того, що у разі повторної появи проблеми СТО буде перекладати провину на продавця, а магазин на «криворуких» майстрів.

Раджу порівнювати ціни сервісу і великих інтернет-магазинів. Якщо вам здається, що в сервісі надто дорого, — спробуйте поторгуватися, іноді це допомагає.

4. Як заощадити на запчастинах

Універсальної відповіді немає. Найдешевша запчастина може виявитися низької якості та швидко вийде з ладу. Замість економії вийде переплата за роботу сервісу або вихідні в гаражі. Але і куплений за великі гроші оригінал не завжди буде самим вдалим рішенням — все залежить від специфіки автомобіля.

Обмінятися досвідом та отримати рекомендації щодо комплектуючих із найкращим співвідношенням ціни та якості допоможуть численні автомобільні клуби і спільноти. Багато автовласників із радістю розповідають, як амортизатор однієї фірми проходив чотири роки, а інший — лише два місяці.

Як тільки визначитеся з виробником деталі та підберете її номер, перевірте ціни в інтернет-магазинах вашого міста і через агрегатор. Не забудьте дізнатися ціну на оригінальну деталь у офіційного дилера.

4.1. Варто запам’ятати

  1. Завжди починайте пошуки з оригінальної деталі. Іноді вони коштують стільки ж, скільки б/в з розборки.
  2. Якщо не впевнені, що підібрали запчастину правильно, не купуйте. Ще раз проконсультуйтеся із продавцем, або майстром!
  3. Дізнайтеся і збережіть список оснащення і опцій вашого автомобіля, вивчіть його особливості. Це сильно допоможе в пошуку комплектуючих.
  4. Обов’язково уточніть умови повернення та не викидайте документи про купівлю. Вони дуже допоможуть у спірній ситуації.
ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ
Вас може зацікавити: