Дизельний двигун, маючи високий ККД, гріється взимку дуже повільно. Аналогічно поводяться і сучасні бензинові агрегати з турбонаддувом. І тільки старі добрі атмосферники гріються досить оперативно, в результаті чого і салон швидше наповнюється комфортом. ККД мотора, його обсяг, а також обсяг салону – фактори, на які ніяк не можна вплинути, прагнучи прискорити прогрів. Але ж існують же ще якісь способи? Так, і ми обговоримо їх.
Отже, прискорити прогрів мотора взимку можна наступними способами. Деякі з них спірні, але все ж іноді можна звернути всі дрібниці та деталі на свою користь.
1. Температура повітря, напрямок і швидкість вітру
Тут все дуже спірно, але є дещо посильне вам. Взимку можна ставити машину над теплотрасою, якщо є можливість. Іноді в цьому місці сніг підтає – це і є той самий знак. Укривши автомобіль від вітру за стіною будинку, ви теж можете швидше прогріти мотор, оскільки тепло від агрегату не буде видувати.
2. Обороти
Чим вони вищі, тим прогрів швидше. Але не варто класти цеглу на педаль газу. Відзначимо, що карбюраторний мотор в цьому плані просто лідер, – у нього є підсмоктування. Ви, напевно, бачили хоч одного разу такий собі невеликий важіль під передньою панеллю, який потрібно витягнути в холодну погоду перед запуском двигуна. Тоді повітряна заслінка виявиться прикритою, і обороти мотора зростуть. Але це більше відноситься до старих автомобілів, наприклад, жигулям. Сучасний впорскувальний двигун прогрівається на більш низьких оборотах, і набір температури йде повільніше.
Прогріваючи інжекторний двигун і сидячи в цей час за кермом, натисніть злегка на педаль газу. Так, щоб тахометр показував 2000-2500 об/хв. І мотор прогріється швидше.
3. Навантаження на двигун
Тут треба проявити обережність і розважливість. По ідеї, чим двигун сильніше навантажений, тим оперативніше він прогріється. Не перевантажуйте холодний ДВС, адже масло в ньому ще густе. А значить і не може якісно все змастити. Теплові зазори теж ще не оптимізувалися. Краще недовго погріти машину на холостому ходу, а потім їхати потихеньку кілька кілометрів. Що стосується машин з АКПП або варіатором, то тут рекомендується включити режим Drive (D), не забуваючи при цьому утримувати ногою педаль гальма.
4. Обігрівач
Наскільки швидко в машині стане тепло? Це залежить від того, як добре ви вмієте користуватися пічкою. Уявімо, що літраж мотора невеликий, а тут ще вентилятор дме на радіатор пічки сильним потоком повітря, що леденить. Про яке швидкому прогріванні тут можна говорити? Мало того, що пічка жене холод, – так ви і мотор в такому режимі втомитеся гріти.
Краще поставити пічку на першу швидкість з метою поступового прогріву лобового скла. Є автомобілі з двома пічками, і тепловідвід у них набагато більше. Два обігрівача стоять там, де і двигун потужний. Багатолітрове полум’яне серце з пристойним кінським табуном дає багато тепла, тому і салон досить швидко наповнюється теплом. Сучасні мотори є енергоефективними. Тому багато тепла відразу взимку не буде. Спасибі конструкторам за те, що почали впроваджувати підігрівач повітря в опалювачі, адже в зими останніх років він більш ніж актуальний.
5. Автономні Підігрівачі
Найчастіше ними користуються власники дизельних авто. Найпоширенішими системами є Eberspacher і Webasto. За допомогою цих автономних систем можна значно швидше прогріти машину: як двигун, так і салон. Якщо автомобіль спочатку не комплектувався такими системами, дізнайтеся, можливо, їх можна встановити додатково. І таким чином не тільки відчути комфорт, але і продовжити термін експлуатації двигуна.
6. Автозапуск
Періодичний запуск двигуна з метою підтримки певної температури. Сьогодні це найпростіше реалізувати шляхом установки і налаштування сигналізації з автозапуском. Через певний час або після досягнення якоїсь температури двигун буде запускатися. А після нагріву до потрібного значення запалювання відключиться.
Як бачите, прискорити прогрів салону іноді все ж можна. Думаємо, що ця інформація допоможе вам. Щасливої дороги!