Володіння автомобілем, який виручав, дарував емоції, а для кого-то став другом, навіть отримавши ім’я, завжди підходить до логічного завершення. Ми продаємо старе авто, придивившись на щось більш нове, емоційне, технологічне або практичне. А наша машина переходить іншому господареві. І як би трепетно ми не ставилися до автомобіля, він все одно старий. З усіма особливостями автомобіля з пробігом.
Перша стадія вибору вживаного авто – це визначення того, що саме Вам, власне, хочеться. Це скоріше емоційна складова. І поради тут, в більшості випадків, не доречні. Визначтеся з бажаною комплектацією та додатковими опціями. Подивіться на сайтах оголошень, за яку суму продаються бажані машини, та визначтесь, яка сума є у Вашому розпорядженні.
Винятком буде вибір автомобіля практичного, орієнтованого на перевезення, підкорення бездоріжжя або експлуатації в особливих умовах. В цьому питанні практичність і утилітарність на першому місці.
Перше, на що слід звернути увагу – це історія автомобіля. Де б Ви не шукали машину: на сайтах або в салоні. Зараз маса доступних сервісів дозволяє ознайомитися з тим, скільки господарів було до Вас, чи потрапляв автомобіль в ДТП, продавався до цього на спеціалізованих майданчиках і який пробіг був вказаний в попередніх оголошеннях.
Але не завжди власник готовий ділитися всією історією. Іноді компромісні дані ховаються. Мета – зберегти конкурентну ціну, приховавши ряд недоліків. Крім того, деякі салони і брокери йдуть на ряд хитрощів, використовуючи різні телефонні номери, змінюючи цифри VIN номера, що не кращим чином позначається на історії машини, спотворюючи її.
В такому випадку доведеться самому придбати деякі навички, які допоможуть самостійно обрати і оцінити автомобіль з пробігом.
Зовнішній стан
Зверніть увагу на стан лакофарбового покриття. Кузов авто з пробігом може мати сліди корозії, відколи, подряпини, потертості. Деякі дефекти усуваються простим поліруванням або процедурами детейлінгу, а щось доведеться піддати ремонту і забарвленню. У будь-якому випадку все це повинно послужити предметом торгу або відмовою від покупки.
Таємний сенс наклейок на багажниках і стеклах автомобілів
Більш детальний огляд кузова – виявлення забарвлених елементів. І якщо пофарбований капот або бампери можуть бути наслідком сколів (як кажуть продавці – косметична забарвлення), то свіжа фарба дверей, даху і крил – це майже завжди наслідки ДТП. Поговоріть з власником, з’ясуйте тяжкість аварії. Може це були легкі зіткнення, які не критично вплинули на геометрію кузова. Не виключено, що у нього збереглися фото події. Насторожити має відміну відтінку різних елементів і відсутність легких подряпин під дверними ручками – сліди від нігтів. Немає подряпин – машину фарбували. Подивіться, чи знімався лючок бензобака. Це роблять до ремонту і забарвлення, щоб підібрати колір.
Важливими місцями для перевірки є стійки автомобіля. Якщо вони фарбувалися і ремонтувалися, то це набагато гірше простий косметичної забарвлення.
Найчастіше для перевірки товщини ЛКП застосовується спеціальний прилад, ціни на який варіюються від декількох сотень до декількох тисяч гривень. Товщина заводської фарби становить від 80 до 170 мікрон. Товщина покриття у різних виробників може відрізнятися. Тоді просто контролюйте єдину товщину покриття на всіх деталях кузова. Вона не повинна відрізнятися на крилах, дверях і даху.
Салон автомобіля з пробігом
Брудна оббивка тканинного салону – не причина відмови від покупки. Чистка і перетяжка салону, це не найбільші витрати. Гірше, якщо салон шкіряний, а за ним не доглядали. Тріщини на сидіннях не заполірувати і не очистити. Доведеться миритися з цим або замовляти чохли, а значить, продавець міг би піти і на поступки.
Невідповідність малих цифр на одометрі стану салону, особливо продавлені сидіння – вказівка на скручування пробігу. Зверніть увагу на цифри, нанесені на скло машини. Вони не повинні відрізнятися по року і місяцю випуску. Допускається мала розбіжність в один місяць. Подивіться на гвинти кріплення дверних петель та інтер’єрного пластику. Якщо перші повинні бути пофарбовані в тон кузова, то другі не повинні бути новими і блискучими.
Хоча варто обмовитися. Деякі виробники використовують чорні гвинти, оптимізуючи витрати на виробництво. Не полінуйтеся, подивіться на нові машини марки в салонах.
Гума, електроніка та тюнінг
Такі речі, як радар-детектор, мультимедіа та реєстратор, які продавець не проти залишити, хороший бонус, не впливає на ціну автомобіля. А ось комплект зимової/літньої гуми – це хороша економія в кілька сотень доларів.
Додаткові елементи тюнінгу надають індивідуальності автомобілю. Але можуть подобатися не всім. Майте на увазі, що часто якість “цікавих” обважень не відповідає заводській. А при подальшому перепродажу потенційний покупець саме через них може відмовиться від покупки.
Обслуговування авто
Добра інформація – це наявність сервісної книжки, де відображені всі ТО, роботи з обслуговування, перелік замін деталей і те, які масла та інші рідини заливалися.
Поцікавтеся у власника, що ремонтувалося самостійно. І якщо Ви вже схильні купити цей авто, проїдьтесь за кермом або хоча б на пасажирському кріслі. Це стане останнім пунктом у прийнятті рішення.
Якщо у Вас є можливість оглянути машину на СТО, то використовуйте її. Там фахівці перевірять всі системи, компресію двигуна і ряд інших важливих моментів. Але враховуйте, що платити доведеться з власної кишені.