Помилки відбуваються, починаючи з покупки машини на останні гроші та закінчуючи вибором старого, але колись престижного «відра з гайками». Тим більше, що пропозиція на ринку масштабна. Це і утилітарні хетчі для міста, і спорткари різного ступеня «упакованості», і солідні «валізи» престижних марок. Є над чим подумати.
Не варто захоплюватися компактністю
Багато хто вважає, що перший автомобіль повинен бути невеликим. І паркуватися простіше, і на дорозі габарити краще відчуваються. Але при цьому забувається безпека. Все ж потрапити в ДТП у початківця-водія шанси великі. Особливо після першого року поїздок, коли починає здаватися, що водіння освоєно повністю. І тут компактна машина може стати причиною травм. У неї обмежені зони безпеки, та й в зіткненнях краще мати деякий надлишок власної маси автомобіля.
Крім чисто пасивної безпеки, у великих машин зазвичай прийняті більш суворі заходи по частині безпеки активної. Такі автомобілі рідко виробляються в зовсім вже «барабанних» комплектаціях. До того ж краще продумані з точки зору керованості. Вони більш доброзичливі до водія, допомагаючи йому освоїтися на дорозі.
Залиште МКПП спортсменам
Навіть якщо початківець водій впевнено себе почуває в управлінні механічною коробкою передач, на перших порах буде краще не відволікатися на ручну трансмісію. Якщо навіть вона і подобається, можна буде подумати про це, купуючи наступний автомобіль. А для початку – вся увага повинна приділятись дорожній ситуації. Так буде простіше в ній освоюватися і набирати потрібний досвід. Двопедальні машини придумані не тільки для тих, хто за своїм ментальним складом мало пристосований до водіння. АКПП створена для зручності, гріх цим не скористатися на початковій стадії водійської кар’єри.
Не варто поспішати з тим, що нікуди не дінеться
Це відноситься до інших заважають факторів. Наприклад, до гучної музики в салоні. Початківці водії погано собі уявляють, яку величезну роль відіграє слух в управлінні машиною. І створивши собі подібну обстановку, з найперших днів ризикують ніколи і не дізнатися. Залишившись на все життя не зовсім адекватним учасником дорожнього руху.
До того ж це коштує чималих грошей. Чи не краще їх використовувати як доважок до ціни автомобіля, який дозволить вибрати покупку в кращому стані? Або, наприклад, придбати більш ефективний страховий поліс. Адже врізатися в щось доведеться майже напевно, і заздалегідь невідомо наскільки дорогий об’єкт попадеться. Краще перестрахуватися.
Нове або вживане авто
Нова машина, зрозуміло, краща майже в усіх відношеннях. Крім одного. Її пошкодження в дрібних ДТП сильно виводять з рівноваги. А цей стан життєво необхідно робить перші кроки. Зайві психічні травми не потрібні, особливо коли мозок і так завантажений великою кількістю інформації, що надходить з дороги. Та й матеріальні втрати мало кого порадують. Всі знають, скільки нова машина втрачає в ціні ледь виїхавши з воріт автосалону. Але не всі стикалися зі зниженням оціночної вартості автомобіля при спробі його продати після аварії наступному власнику. А це доведеться робити неминуче. Чому б не вчинити мудро, залишивши радість володіння новеньким авто на наступний етап своєї автомобілізації.