
Все частіше і частіше на нашій планеті відбуваються катастрофічні катаклізми, різкі і досить неприємні зміни погоди. Чи не кожен сезон в Європі вирують урагани, а в Азії – цунамі. Особливо часто повторюються стихійні лиха, пов’язані з розливом річок в Німеччині, Чехії. А також і в багатьох інших європейських країнах. Особливо це актуально восени, в сезон постійних злив.
Звідки і коли чекати гостей
Не дивно, що наслідком цих процесів стане утоплення багатьох європейських автомобілів. Які незабаром з’являться на українському авторинку. Та й наші західні області “славляться” своїми періодично бурхливим гірськими річками. Тому місцеві автолюбителі іноді намагаються позбутися своїх підмочених паводком транспортних засобів і везуть їх збувати в інші регіони нашої країни. Ну а багато заповзятливі громадяни поспішають купити таке майно за привабливою ціною. Наприклад, для подальшої здачі авто в оренду.
Зазвичай хвиля осінніх “потопельників” з США з’являється на українському ринку десь до грудня. Можливо навіть у січні. Ну а втоплені машини з Європи приїдуть до нас набагато раніше. Господарі таких автомобілів, як правило, отримують страховку і намагаються від них скоріше позбутися.
Які проблеми характерні для автомобілів-“потопельників”
Ми вже писали про те, як вибирати транспортні засоби на вторинному ринку. Якщо ж ви готові до покупки вживаного автомобіля, що побував під водою, готуйтеся вкладати додаткові кошти. Вам належить замінити безліч деталей автомобіля: підшипники, амортизатори, різні вузли з’єднань і деякі агрегати. Замінити технічні рідини, масла, фільтри. Швидше за все, поміняти проводку, хоча і, можливо, не скрізь. А також доведеться провести кілька днів в гаражі, очищаючи і ремонтуючи авто.
Найбільшою проблемою “потопельників” є мул і пісок, від яких потрібно позбутися якомога швидше, поки не відбулися більш серйозні поломки автомобіля. Дуже важливо враховувати, що автомобілі з США можуть побувати у воді, але не в прісній, а солоній, тоді виникає проблема з сіллю, яка стане своєрідним каталізатором виникнення корозії, тоді ніщо вже не допоможе. Будьте особливо пильні в таких випадках.
Але для всіх машин найголовнішою проблемою була і залишається саме проблема нормального функціонування електрообладнання. Вирішити її можна або самому, замінивши реле і проводку. Або, якщо це дорога іномарка – в сервісному центрі, але це буде коштувати дуже великих грошей.
Як побачити підступ при виборі авто
Нещодавно одним з європейських автомобільних видань був проведений невеликий тест. В ході нього кілька експертів-любителів вибирали 10 старих екземплярів і намагалися оцінити авто і визначити, скільки з них побували у воді.
Результат тесту не вселяє оптимізму. Адже в кінцевому результаті три господаря самі зізналися, що їх машини були втопленими. А ще два автомобілі, незважаючи на запевнення господарів, викликали дуже великі підозри. Взагалі, за оцінкою видання до 35% машин на європейському ринку старих автомобілів можуть виявитися «потопельниками». І це результати статистичних досліджень.
Розпізнати “потопельника” не так вже й складно. Потрібно бути просто дуже уважним.
- Зверніть увагу на географічне місцезнаходження автомобіля в останні два-три роки. У документах має бути відображено, де знаходилася машина, де була зареєстрована. Зіставивши дані про її місцезнаходження і часу можна визначити чи була вона в зонах схильних до повені. А, відповідно, і обчислити ймовірність того, що перед вами автомобіль-«потопельник».
- Постарайтеся визначити запах автомобіля. Обнюхайте буквально все: починаючи з килимків і закінчуючи обшивкою сидінь, багажника, керма. І навіть тих деталей, до яких дуже важко дістатися і перевірити. Виявивши затхлий і сирий запах, ви відразу зрозумієте, що автомобіль був у воді.
- Зніміть чохли з сидінь, перевірте, чи немає там розлучень, перевірте якість шкіри. Якщо вона груба і шорстка, найімовірніше, автомобіль побував у воді.
- Перевірте фари машини. Якщо всередині їх виявите розлучення, значить, машина була в воді. Нові фари – також привід задуматися, ймовірно, автомобіль був учасником ДТП.
- Слід перевірити наявність іржі, особливо в тих місцях, які не обробляються антикорозійною речовиною: панель приладів, металеві деталі, місця під оббивкою салону, кріплення сидінь, багажне відділення. Часто порушуються шви в місцях, де стикуються частини автомобіля від розбухання клею і силікону.
- Перевірте, як заводиться автомобіль, і як працюють очисники скла, двірники, поворотники, датчики та інші електронні прилади.
Запам’ятайте, що іноді навіть сам продавець буває не в курсі, що він продає «потопельника». Адже їх настільки добре готують, що виявити це буває дуже складно. Ну а якщо у вас з’явилися якісь сумніви, то перевірте машину на будь-якому сервісному центрі. Досвідчені фахівці підкажуть і вбережуть вас від можливої невдалої покупки. Якщо ж ви купуєте машину на підприємство, зверніть увагу на нашу статтю про оцінку транспорту для юридичних осіб.