
Фундаментальними елементами автомобільної підвіски можна назвати амортизатори, а також стійки в зборі. Від їх працездатності прямо залежить не тільки комфорт, але і керованість, поведінка автомобіля під час поворотів і різких віражів. Несправні амортизатори можуть привести до того, що ви потрапите в аварію, здійснюючи якийсь маневр. Але водій згадує про підвіску, коли транспортний засіб починає вести себе зовсім вже непередбачувано. Витекле масло – найбільш красномовна ознака того, що з амортизаторами щось не так.
Але як дізнатися, що пора міняти амортизатори, якщо масло їх них точно не випливає. Якщо амортизатори течуть, їх можна списувати з рахунків. Але фокус в тому, що стійка перестає коректно працювати задовго до того, як зовні з’явиться гідравлічна рідина. Машина стає гіршою в управлінні, причому іноді набагато гіршою. А знос починає загрожувати іншим елементам підвіски. Якщо справа пускається на самоплив, страждають навіть покришки, а ризик потрапляння у ДТП стрімко зростає.
Коротше кажучи, зношені амортизатори в кращому випадку обіцяють вам дорогий ремонт підвіски автомобіля. А про гірший випадок навіть говорити не хочеться. Якщо амортизатори течуть, це фініш. Важливо набагато раніше пізнати їх несправність, і ознаки тут будуть наступними.
Ознаки несправності амортизаторів
- Вібрація на кермі.
Дрібні дорожні шорсткості починають впливати на управління, прагнучи вибити баранку з водійських рук. А все тому, що сальник в амортизаторі зносився і почав пропускати масло в обхід перепускного клапана. Шток почав ходити вільно. Всі нерівності передаються не тільки на кермо, але і на хребти всіх, хто їде в автомобілі.
- Машина стала інакше себе вести в ході гальмування, а саме клювати носом.
Багато позашляховиків, а також вантажівки так роблять вже з конвеєра. Але для простого легковика це явно ненормально. Не такий вже він важкий і високий, щоб здійснювати подібні рухи.
- Транспортний засіб змінює свою траєкторію, скаче по проїжджій частині.
Це вже явна ознака того, що заміна амортизаторів повинна бути проведена вчора. Подальше ігнорування ситуації призведе до великих проблем.
- Коли у машини зношені стійки, зростає гальмівний шлях.
Елементи підвіски вже не здатні забезпечити достатнє притиснення коліс до асфальту. Педаль гальма доводиться тиснути раніше. І тиснути глибше, але багажник автівки, яка йде попереду, все одно наближається надто вже швидко.
- Ще на знос амортизаторних стійок вказує нерівномірний знос протектора шин.
Іноді покришки по-різному стираються через те, що тиск в них неоднаковий. Якщо ви качаєте шини до норми з високою точністю, доведеться вирушати на діагностику. Амортизатори – це найкраще, що може трапитися.
Якщо геометричні параметри кузова «пішли», це говорить про те, що машина побувала у важкому ДТП – переверталася, наприклад. Іноді нерівномірний знос шин обумовлений порушенням геометрії транспортного засобу.
Скільки зазвичай «ходять» амортизатори
І наостанок розповімо, скільки служать амортизатори на машині. Тут все залежить від вашої стилістики водіння. У ощадливих автомобілістів ця деталь працює до 100 000 км. У режимі екстремальних поїздок витікання гідравлічної рідини може статися вже на 30 000 км. Можна з розмаху загальмувати на лежачому поліцейському або у великих ямах, і амортизатор накаже довго жити в 10 000 км.
Середньостатистичний ресурс амортизаторів становить 50-70 тис. км. Справний стан забезпечує не тільки комфорт в поїздці, але і безпеку. Пам’ятайте про це, діагностуйте і міняйте амортизатори вчасно!