Зміст:
- Тиск в шинах, рекомендований автовиробниками
- Як читати таблицю тиску в покришках
- Чому так важливий моніторинг тиску в шинах
- Коли перевіряти тиск в колесах
- Як виміряти тиск в шинах
- Коли корисно зменшити тиск в автошинах
Тиск в шинах, рекомендований автовиробниками
Кожен автовиробник встановлює значення, до яких потрібно накачувати шини. Їх не обов’язково запам’ятовувати. Вони написані на середній стійці кузова (поруч з кріслом водія) або на кришці бензобака.
Тиск перевіряється на холодних шинах. “Холодні” покришки – ті, що провели в статиці мінімум 5 годин.
Виробники авто дозволяють використовувати покришки різного розміру, і для всіх варіантів вказується своє ідеальне тиск. Показники тиску в автошинах, встановлених спереду і ззаду, можуть бути однаковими або відрізнятися між собою.
Як читати таблицю тиску в покришках
Отже, відкривши лючок бензобака або двері з боку водія, ви побачите таблицю з показниками правильного тиску. Для початку визначаємо “Індекс” шини, встановленої на ваше авто:
- ширина профілю (мм);
- співвідношення висоти і ширини профілю (%);
- діаметр колеса (см);
- індекс максимального навантаження на покришку (кг).
Наприклад, шини з параметрами 195/55R16 87H. знаходимо в табличці цю «формулу» і в тому ж рядку бачимо цифри, що позначають оптимальний тиск в покришках. Найчастіше вони вказані в двох вимірах: bar та psi. Наприклад, 2.2 (32).
Перша категорія цифр показує тиск для передніх покришок, друга – для задніх автошин. Як правило, ці групи цифр однакові, для рідкісних моделей вони розрізняються.
Чому так важливий моніторинг тиску в шинах?
Якщо тиск нижче норми, шина починає деформуватися, сильно нагрівається при коченні колеса, а протектор зношується набагато швидше. Далі порушується цілісність каркаса і збільшується витрата палива. Якщо машина потрапляє в яму, шини і диски серйозно пошкоджуються.
Чим загрожує тиск в шинах вище норми?
- нитки корду пошкоджуються від перенапруги;
- протектор піддається підвищеному зносу;
- водій і пасажири відчувають кожен камінчик і нерівність, проїжджаючи по бездоріжжю;
- потрапивши в яму, шина з великою ймовірністю розривається.
Найбільшу загрозу несе різний тиск на чотирьох шинах. При русі колеса з меншим тиском починає вести вперед-машина не в змозі випрямитися і їде боком.
На бортах покришки вказано граничне значення для тиску – ніколи не качайте покришку до цього показника. Це може бути небезпечно для здоров’я і життя: через потужний напір шина лопне під час руху, не впоравшись з навантаженням.
Коли перевіряти тиск в колесах?
Експерти рекомендують моніторити тиск в шинах мінімум раз на місяць і, зрозуміло, завжди перед далекими поїздками.
Різниця значень в залежності від пори року
Повітря в шині змінює тиск на 0,1 бар при кожних 10°с коливання температур. Перевзуваючись в квітні, про показники тиску можна забути до кінця літа. У серпні, коли температура знижується, шини потрібно підкачати – цього вистачить до зміни покришок на зиму.
Перші заморозки вимагають особливої уваги-необхідно контролювати тиск в покришках при наступних температурах:
- – 10°С;
- – 15°С;
- – 20°С;
З січня і до літнього “перевзування” тиск в шинах можна не перевіряти.
Дані електронних датчиків
Майже всі автомобілі оснащені системою контролю тиску в колесах. Є системи, які зчитують обороти коліс за допомогою датчиків ABC: коли шина спускається, вона починає обертатися ще швидше, так як її радіус менше, ніж у добре підкачаного колеса.
Ще один варіант – датчики, які визначають тиск повітря в покришках і направляють дані електронній системі авто. Такі гаджети можна купити окремо: датчики встановлюються в колеса, приймач — в салон машини.
Максимальне завантаження автомобіля
Якщо багажник ледве закривається, салон забитий до відмови, та ще й встановлений причіп, тиск в задніх колесах потрібно збільшити на 0,3 бару. Це продовжить термін служби автошин.
Як виміряти тиск в шинах?
У вас є два основних шляхи:
- купити професійний манометр і коригувати тиск в шинах самостійно;
- заїжджати в сервісний центр, де майстри накачають колеса до рекомендованого рівня.
Щоб визначити ступінь тиску, можна орієнтуватися на народні прикмети і рекомендації. Так, якщо паливо йде швидше (без об’єктивних причин), підкачайте покришки на кілька десятих бару.
Коли корисно знизити тиск в автошинах?
Уявімо картину: перші заморозки і ожеледь, ваша машина «взута» в літню гуму, а невелику ділянку дороги проїхати необхідно. По-перше, будьте максимально обережні і обережні. По-друге, скоротіть тиск в покришках до 1,6 бару. Така маніпуляція не кращим чином позначиться на шинах, зате допоможе уникнути аварії, а це на даний момент важливіше. Крім того, велика швидкість в даному випадку виключена, а перегріти покришки при 0°С або «мінусі» малоймовірно.
Правильний тиск в шинах – це ще один фактор, що впливає на комфорт і безпеку кожної поїздки, а також на економічне використання палива. Так що перевіряйте тиск вчасно і підкачуйте шини при необхідності. А ми бажаємо вам тільки позитивних і радісних моментів за кермом!