Ми готові запропонувати Вам найкраще!
ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА
(044) 233-09-03,  (096) 445-02-80,  ...показати всі контакти...     info@realexpert.ua
Коли немає зв'язку, пишіть на вайбер або телеграм! Посилання у Контактах.
Меню
ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ



Вас може зацікавити:

Технічний паспорт на нерухомість: коли він потрібен?

Техпаспорт БТИ


Техпаспорт – це стандартизований документ, в якому міститься інформація про технічну інвентаризацію певної нерухомості, включаючи:

  • місцезнаходження (фактична адреса);
  • склад;
  • різні технічні характеристики (оціночний акт);
  • опис (експлікація) і план;
  • ПІБ/назва компанії власника або замовника;
  • назва та тип господарювання організації, яка видала документ.

Основні вимоги до техпаспорту

Довгий час не було єдиного стандарту техпаспорта, проте в січні 2019 року був прийнятий єдиний зразок, згідно з яким необхідно складати даний документ. Техпаспорт повинен бути прошнурований, на сторінках повинен міститися їх номер. Документ повинен бути завірений підписом голови суб’єкта господарювання, який відповідав за проведення інвентаризації. А також підписаний безпосереднім виконавцем роботи і контролером. На техпаспорті повинна бути вказана серія і номер кваліфікаційного сертифіката, згідно з яким проводили інвентаризацію фахівці, що мають право виконувати дану роботу.

Варто відзначити, що всі техпаспорти, видані до прийняття єдиного стандарту також є дійсними, тому переробляти їх згідно з новими вимогами не потрібно.

Необхідно звернути увагу на те, що даний документ:

  • містить виключно інформацію про технічні особливості об’єкта;
  • не може підтвердити право володіння об’єктом, тобто не виступає в якості документа, який підтверджує право власності;
  • не є документом, на підставі якого можна використовувати або розпоряджатися об’єктом нерухомості;
  • може бути переданий від одного власника іншому. У разі покупки або вступу в право спадкування техпаспорт можна просто передати новому власнику. Він буде мати таку ж силу і переробляти його під нового власника не потрібно.

Скільки діє техпаспорт об’єкта нерухомості

Відповідно до нормативно-правової інструкції, що закріплює процес інвентаризації об’єкта нерухомості, немає єдиного стандарту, який визначав би термін дії техпаспорта.

Проте на рівні чинного законодавства сказано, що в разі оформлення технічного паспорта на квартири, дачі, приватні будинки, гаражі та місця під автомобілі, на першій сторінці документа має міститися примітка про те, що вся інформація є актуальною протягом одного календарного року.

В процесі оформлення технічного паспорта комерційних, громадських і виробничих приміщень, дані про актуальність інформації додавати не потрібно.

Однак, виходячи з практичного досвіду, можна стверджувати, що в процесі здійснення будь-яких угод з нерухомістю можуть зажадати новий техпаспорт. Особливо в разі, якщо старий був зроблений ще за радянських часів або перебуває в поганому стані.

Де можна замовити виготовлення техпаспорта

Технічний паспорт об’єкта можна замовити в БТІ. Можна звернутися і в державну службу, проте швидше і якісніше цю роботу може виконати приватне агентство

Приватне БТІ – це юридична або фізособа, в штаті якого працюють співробітники, які мають необхідний рівень навичок і знань. А також пройшли спеціальну підготовку і мають документи, які підтверджують їх рівень кваліфікації в даній сфері. Вартість створення техпаспорта і період його готовності завжди узгоджуються індивідуально для кожного випадку в залежності від типу об’єкта і його місцеположення (адже технічний фахівець повинен туди приїхати).

Замовити техпаспорт мають право:

  • власники будь-якого об’єкта нерухомості або замовник будівництва;
  • згідно запиту нотаріуса техпаспорт може замовити людина, яка отримала у спадщину нерухоме майно;
  • громадяни, у яких є право власності на об’єкт нерухомості, включаючи земельні ділянки, на яких знаходиться даний об’єкт;
  • служба, яка має законне право здійснювати управління нерухомістю (включаючи дачні, житлово-будівельні та гаражні кооперативи, товариства садівників).

Коли потрібен техпаспорт

Найчастіше новий техпаспорт може знадобитися:

  • після перепланування, капітального ремонту або реконструкції;
  • щоб оформити розділ або виділення частки в об’єкті нерухомості;
  • в процесі першої реєстрації права володіння об’єктом;
  • щоб внести інформацію до нового Реєстру (якщо інформація про об’єкт не була внесена до Реєстру в період з 2004 по 2013 рік);
  • за бажанням нового власника в ході переоформлення або продажу нерухомості;
  • щоб зареєструвати право володіння об’єктом нерухомості в процесі будівельної амністії;
  • на вимогу нотаріуса або реєстратора, а також інших уповноважених осіб та органів;
  • у випадку, якщо старий документ був загублений або в поганому стані.

Слід зазначити, що техпаспорт об’єкта не є обов’язковим документом, який потрібен для укладення договору про купівлю/продаж або вступу в право спадкування. Однак при первинній реєстрації права володіння новим об’єктом нерухомості або об’єктом, який був сформований в ході поділу майна, наявність техпаспорта є обов’язковою умовою.

ГОЛОВНА ГОЛОВНА   КОНТАКТИ КОНТАКТИ
Вас може зацікавити: