Вартість машини – узагальнений показник, величину якого диктує ринок. Якщо говорити простими словами, вона залежить від рівня попиту і пропозиції з продажу нових авто. Чим менше випущено автомобілів, і чим більше саме ними цікавляться потенційні покупці, тим вище ціна. Але такий підхід більше застосовується для ексклюзивних (колекційних) авто.
Що стосується серійних моделей, тут виділяються інші критерії. До головних факторів, що впливає на вартість нової машини можна віднести:
1. ГАБАРИТИ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ.
Чим більші габарити має новий автомобіль, тим вище його ціна. Ще недавно це твердження було актуальним на 100%, але сьогодні воно «обросло» безліччю винятків. Раніше ціна хетчбека преімум-класу була порівнянна з вартістю седана класом вище. Сьогодні цей принцип не працює.
Так, наприклад, автомобіль Рено Логан – бюджетний варіант седана, який став доступнішим компактних і більш «елітних» моделей. При цьому все більше виробників беруть аналогічний приклад-працюють з упором на бюджетний сегмент. Чому б і ні, адже це гарантує стабільні продажі. Прикладів достатньо: Форд Фієста поступилася місцем Форд Фокус; Рено Кліо програв у конкуренції Рено Логан.
Завищена вартість хетчбеків часто виправдана складною конструкцією і великим попитом у покупців. Але сьогодні такий критерій майже не впливає на ціну нового автомобіля. На першому місце виходять інші фактори, про які піде мова нижче.
2. ТЕХНІЧНЕ “НАПОВНЕННЯ”.
З цієї позиції на оцінку машини впливає маса факторів:
- протужність двигуна;
- якість КПП та її тип;
- привід (повний, передній або задній) та інші аспекти.
Так псевдокроссовери з передньою провідною віссю більш затребувані, ніж позашляховики. І це притому, що за технічними характеристиками вони їм поступаються. Щоб уникнути плутанини виробники прив’язують технічну “начинку” і комплектацію машини.
Наприклад, нове авто зі слабким мотором і КПП навряд чи буде наповнюватися великим числом додаткових опцій. У той час, як автомобіль з потужним мотором і АКПП за замовчуванням поставляється в багатій комплектації.
3. ДОДАТКОВІ ОПЦІЇ.
Не менш важливий критерій-комплектація, про яку говорилося вище. Незважаючи на маловажність цього критерію, підсумкова ціна нового автомобіля може відрізнятися на 40-50 відсотків. Але такий розбіг пояснюється не тільки опціями, а в більшій частині технічної складової — типом двигуна, особливостями коробки передач і приводом.
Що стосується опцій, вони впливають на ціну нового автомобіля в меншій мірі. Коливання становлять 10-20 відсотків. У цьому питанні краще виглядають європейці, які пропонують покупцям самостійно набирати опції.
Але не всі заводи-виробники дотримуються такої політики. Як правило, нові машини поставляються в певній комплектації, а покупець вирішує — який з варіантів підходить більше. Число варіантів для однієї моделі може змінюватися в залежності від виробника і місця продажів — найчастіше їх 3-4.
4. ПРЕСТИЖ МАРКИ.
Існує безліч виробників, які конкурують між собою і поставляють на ринок схожий за якістю товар. При цьому вартість автомобілів однієї марки може бути вище, ніж ціна продукції іншого бренду. Причина — престиж виробника, який впливає на ціну нового товару.
5. МІСЦЕ ЗБИРАННЯ.
Останні роки з’явився ще один поділ – по країні, де збирається новий автомобіль. Так, Тойота Камрі японської збірки буде більш цікавою, ніж аналогічна модель, але зібрана в іншій країні. Цей фактор відбивається на ціні. Головна причина – низька якість збірки на деяких заводах, яка і відлякує грамотних покупців.