Автомобілі розрізняють за цілою безліччю ознак: від типу двигуна і коробки передач до виду кузова і приводу. Але є ще й так звані класи авто. У цьому матеріалі розповідаємо, що мають на увазі автожурналісти, коли пишуть про «сімейний B+», і чому Mercedes-Benz C-клас насправді є D-класом.
Від А до S
Знайомі українцям літерні класи або сегменти беруть початок у Європі. Згідно з документацією вищого виконавчого органу ЄС – Європейської Комісії – автомобілі діляться на такі категорії:
У цих сегментів немає чітких меж ані за об’ємом двигуна, ані за розміром. Однак ринок зумів пристосувати градацію під свої потреби, і про приналежність авто до того чи іншого класу можна говорити прикладами.
Щоправда, почати варто з антиприкладу: широко відомий в Україні поділ за модельною лінійкою Mercedes-Benz не завжди потрапляє «у букву». Сучасний С-клас за габаритами належить до D-сегмента, тоді як у європейський C-клас просяться Audi A3 Sedan, Toyota Corolla, Hyundai Elantra, Ford Focus, Volkswagen Golf, Skoda Octavia тощо.
Нерідко C-клас називають таким, що вимирає. Адже сучасні седани коштують ненабагато дешевше за паркетники (SUV), що зростають у популярності. І загалом седани всіх класів плавно «переїжджають» у таксомоторні та корпоративні парки. А також у гаражі невеликого консервативного прошарку приватників. Але про все по порядку.
A-клас
Fiat 500
Це маленькі, верткі міські авто з невеликими моторами (частіше об’ємом від 0,8 до 1,4 л), з механічними, роботизованими або автоматичними коробками передач і багажниками символічних розмірів. За межами великих міст їх зазвичай не використовують. З малюків, що продаються нині в Україні, позиції тримає хіба що Kia Picanto і сімейство Smart, яких не так давно залишив на самоті італієць Fiat 500.
B-клас
Renault Logan
Таксі економкласу давно замовляли? Renault Logan, Hyundai Solaris, Volkswagen Polo, Skoda Rapid та інші «народні» автомобілі – все це B-клас, найпопулярніший в Україні. Вони досить просторі та функціональні для сімейного використання, здебільшого невибагливі. Проте досвідченому автолюбителю не дадуть ані комфорту, ані динаміки, ані особливого статусу. Їхні мотори найчастіше мають потужність до 150 к. с., іноді можливо трохи більше.
C-клас
Hyundai Elantra
Також відомий як «гольф-клас». Це данина поваги «батьку-засновнику» Volkswagen Golf. Популярні представники вже згадувалися: Audi A3 Sedan, Toyota Corolla, Hyundai Elantra, Ford Focus, Volkswagen Gold, Skoda Octavia та інші. Вони більші, комфортніші і, зрозуміло, дорожчі за автомобілі B-класу. Але орієнтовані насамперед на одноосібне використання. Стеля потужності таких авто – 200-220 к. с. Хоча бувають і винятки (Audi RS 3, наприклад).
D-клас
Mercedes C-class
Це повнорозмірні седани та універсали, представлені в Україні такими моделями, як Toyota Camry, Skoda Superb, Volkswagen Passat, Audi A4, Ford Mondeo, Mercedes C-class, KIA К5 і Hyundai Sonata.
Такі авто популярні у корпоративних автопарків. Великі габарити дають цим автівкам ще більше комфорту під час руху. А у максимальних комплектаціях вони можуть оснащуватися небаченими для того ж таки В-класу опціями: від вентиляції задніх сидінь до медіасистем, вмонтованих у підголівники передніх крісел. Рідкісний двигун автомобіля D-класу для українського ринку переступить поріг у 249 к. с.
E-клас
Volvo S90
Цей сегмент також називають бізнес-класом. Популярні представники – Audi A6, Mercedes-Benz E-class, BMW 5-series, Hyundai Genesis G80, Volvo S90. Можуть експлуатуватися як особисто, так і з водієм. Тут є де розгулятися: на такі авто можуть встановлюватися не тільки мотори потужністю понад 400 к. с., а й преміальні опції на кшталт керамічного оздоблення органів управління, масажерів у сидіннях, активного круїз-контролю, пневмопідвіски та системи нічного бачення.
F-клас
Rolls Royce Phantom
Це представницькі автомобілі, за кермо яких господарі майже не сідають. Вони призначені для того, щоб давати максимум комфорту і статусу пасажиру, що сидить на задньому кріслі. В таких машинах умовно тримісний задній диван найчастіше перетворюється на два повноцінних «VIP»-місця з електрорегулюванням положення спинки і підставкою для ніг.
Строго кажучи, машині зовсім не обов’язково бути представницькою, щоб претендувати на статус розкішної за оснащенням і комфортом. Але весь «сік» напрацьованих автомобілебудуванням опцій зазвичай вбирають у себе саме представники F-класу. Серед них – BMW 7-ї серії, Audi A8, Mercedes-Benz S-класу, Bentley Flying Spur, Rolls Royce Phantom, Lexus LS. Такі машини можуть запропонувати зовсім рідкісні для ринку опції. Наприклад, куленепробивний кузов або охолоджувані ящики для шампанського. Оскільки такі авто важать понад 2 000 кг, їхні мотори традиційно мають високу потужність – від 250 к. с.
S-клас
Porsche 911
S – від слова «спорт». Під цей клас підпадають будь-які спортивні (звісно, не в істинно гоночному сенсі) купе. Наприклад, Mercedes-Benz AMG GT, BMW M4, Audi TT, Audi R8, Lamborghini Huracan, Porsche 911 та інші дводверні версії стандартних модельних лінійок (Audi A5, BMW M2, Mercedes-Benz E-клас coupe). Такі автомобілі зроблені для водія: вони потужні (від 300 і більше к. с.), обтяжливі в утриманні та неповторні у здатності дарувати власникові емоції від кермування.
M-клас
Volkswagen Caravelle
Це мінівени і комерційні фургони всіх видів: від бюджетного Kia Carnival до всесвітньо відомого Volkswagen Caravelle і преміального Mercedes-Benz V-клас. Маючи сім і більше місць, вони чудово підходять для великої родини або групових перевезень. На їхній базі часто роблять кемпінгові авто, здатні перетворюватися з фургона на повноцінний будинок на колесах. На них рідко ставлять мотори потужніші за 300 к. с., оскільки динамічних характеристик від фургончиків ніхто, окрім клієнтів тюнінг-ательє, як правило, не чекає.
J-клас
Jeep Wrangler
Навіть найдосвідченіші оцінювачі автомобілів часом називають джипом все, що має повний привід і збільшений кліренс. Насправді ж до джипів правильно відносити тільки автомобілі американської марки Jeep.
Водночас до класу J якраз належить все, що має підвищену прохідність. Остання може бути забезпечена як повним приводом і роздавальною коробкою, так і злегка збільшеним дорожнім просвітом у монопривідного універсала. Настільки ж великий тут і розкид інших характеристик, тому обмежимося відомими прикладами представників класу: Jeep Wrangler, Volkswagen Touareg, Kia Sportage, Hyundai Tucson тощо.